Kotimaa

"Tero testasi" – sähköyhtiöltä lähti asiakkaille 2 800 tekstiviestiä

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Satu Kuusinen sanoo, että viestejä on lähtenyt ainakin yhdenlaisia. Viesteihin ei tarvitse reagoida.

Jyväskylän Energian häiriöviestipalvelu tuli testattua keskiviikkona ihan käytännössä, kun yhtiön asiakkaille lähti noin 2 800 tekstiviestiä inhimillisen virheen vuoksi. Markkinointi- ja viestintäjohtaja Satu Kuusinen sanoo, että viestejä on lähtenyt ainakin yhdenlaisia.

– Tällä hetkellä tiedämme, että viesti lähti noin 2 800 asiakkaallemme. On mahdollista, että viestejä lähti myös enemmän, Kuusinen kertoo.

– Olemme pahoillamme virheestä. Viestiin ei tarvitse reagoida, sillä tarkoituksenamme ei ole lähettää viestejä palvelua testataksemme.

Ainakin yhdessä lähteneessä viestissä kerrottiin sähkökatkon alkaneen joulukuun 22. päivä. "TEST Osoitteessa ... on sähkökatko, joka alkoi 22.12.2016 klo 15.21. Vian aiheuttaja: Tero testasi", viestissä luki.

Kun viestin lähtemisen syy ja laajuus selvisi, Jyväskylän Energia lähetti pahoitteluviestin niille, joiden se tiesi saaneen ilmoituksen. On kuitenkin mahdollista, että jonkinlainen viesti on lähtenyt myös laajemmalle yleisölle.

– Jos viesti alkaa sanalla TEST, se on tällainen vahingossa lähtenyt viesti, Kuusinen täsmentää.

– Lisäksi olemme iltapäivän aikana selvittäneet, miksi viesti lähti testiympäristöstä. Nyt tällaista viestiä ei pitäisi enää voida lähteä.

Facebookissa Terolle voimahali

Kuusisen mukaan viestistä on tullut palautetta ja kyselyitä asiakaspalveluun, valvomoon ja sosiaalisessa mediassa.

Viesti on aiheuttanut asiakkaissa myös huvittuneisuutta. Jyväskylän Energian Facebook-sivullekin ennätti tulla viesti asiasta. Jyväskylän Energia vastasi sivuillaan kysymykseen "mitä se Tero siellä testailee".

"Pahoittelumme "Teron" innokkuudesta! Pidämme Teron innokkuuden jatkossa paremmin kurissa", yhtiön vastaus kuului.

Jyväskylän Energian Facebook-sivulla lähetettiin "Terolle" myös voimahali.