Kuka torppasi tällä kertaa?

Aika metkaa tämä politiikka. Keski-Suomi on tehnyt kaikkensa, jotta koko maakunnan eliksiiri voi aloittaa Äänekoskella ilman liikenteellisiä tulevaisuuden uhkia. Kaikki puolueet ovat rynnänneet puoltamaan Kirri–Tikkakoski-moottoritien käynnistämistä, varsinkin nyt kun moottorie jälleen kerran poistettiin valtion talousarviosta.

Kukaan ei tiedä mitään. Keskusta puoltaa hankkeen aloitusta. Niin kokoomuskin, eikä sininen tulevaisuuskaan ole vastaan. Hallitus siis puoltaa moottoritietä. Kun vielä liikkenneministeri Anne Bernerkin kertoo esittäneensä moottoritietä, niin mitä tämä on?

Kuka tai mikä on se valta, mikä poisti Kirri–Tikkakoski-moottoritien valtion talousarviosta? Miten tämä voi olla näin vaikeaa? Karmaisevaa on nähdä ne miljoonainvestoinnit, jotka on vaivatta kohdistettu Itä-Suomeen.

Kun pääministeri Jyrki Katainen halusi kotiseudulleen Siilinjärvelle liikenneinvestointeja, asian hoiti ministeri Anu Vehviläinen. Kun Vehviläinen halusi muistaa omaa kotiseutuaan, Katainen hoiteli vastavuoroisesti Joensuulle kymmenien miljoonien sillat ja liikenneinvestoinnit.

Eikä Itä-Suomi ole ainoa. Jokin aika sitten Eero Heinäluoma hoiteli vastoin liikkenneministeriön valmistelua ns. Pirkkalan moottoritien. Kuka kertoo perustelut tälle toiminnalle? Kuka torppasi Kirri–Tikkakoski -moottoritien taas kerran, tietääkö Mauri Pekkarinen?

Ilari Kotimäki

Keuruu

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Nyt viikatteet töihin!

Lyhyet

Kieli ei ole neutraalia

Lyhyet

Moskovan kirjastot ja yliopisto rauhallisia

Kotihoito edustaa varhaiskasvatuksen eliittiä

Lyhyet

Kohti tasapainoista kaupunkipolitiikkaa

Opettajani, miten puutut rasismiin?

Lyhyet

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.