Kala karkottaa kaamoksen

Kalat Kala on talviaikaan suomalaisten tärkein luonnollinen D-vitamiinin lähde. Jo pari kala-ateriaa viikossa riittää vitamiinitarpeen tyydyttämiseen.

Kaikista kaloista saa D-vitamiinia, mutta erityisen paljon sitä on kuhassa, siiassa, muikussa ja silakassa. Vitamiinin lisäksi kalan rasva on terveellistä ja pehmeää, koska siinä on runsaasti monityydyttymättömiä omega-3 -rasvahappoja ja vain vähän tyydyttyneitä rasvahappoja.

Omega-3-rasvahapot ovat tärkeitä esimerkiksi aivojen, keskushermoston ja näkökyvyn kehitykselle. Kalan rasvalla arvellaan olevan fyysisen hyvinvoinnin lisäämisen lisäksi myös mielialaa kohentava vaikutus.

Uusimmat

Ruoka

Resepti: Lempikarkkien makumaailmasta – suolakinuskileivokset

Kypsä valkuainen korvaa lihaa

Helposti lähestyttävä laatuviini vei voiton

Parasta parsalle

Hyödynnä parsan kuoret ja kannat

Parsa on paras

Mustaa makiaa

Lasi luomuproseccoa

Laadukkaalla veitsellä ruoanvalmistus on juhlaa

IPA-olut ilman alkoholia

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.