Katsot Keskisuomalaisen arkistojuttua. Tämä juttu on julkaistu 02.12.2011 19:47
A A A

Jyväskylän imago kestää edelleen

Kuva: Matti Salmi

Jyväskylä menestyi jälleen Taloustutkimus Oy:n Kuntien imagotutkimuksessa. Jyväskylän osalta mielenkiintoista on kestävä sijoittuminen suurimpien kaupunkien ryhmässä kolmen parhaan joukkoon. Vuonna 2011 Jyväskylän saama yleisarvio on yli 100 000 asukkaan kaupungeista paras, 7,64 (vuonna 2010 arvosana 7,74).

Jyväskylä menestyy parhaiten työvoiman saatavuudessa ja keskuksen kaupallisissa palveluissa. Työvoiman saatavuudessa ja kaupallisissa palveluissa Jyväskylä saa tänä vuonna kolmanneksi parhaat arviot kaikkien 34 kaupungin ja kunnan vertailussa. Viime vuoden tapaan Jyväskylä sai parhaan arvosanansa hyvästä sijainnista ja liikenneyhteyksistä.

Jyväskylän saamat arviot laskivat viime vuoteen verrattuna kaavoituksessa yritystoiminnan kannalta, yritysten ja oppilaitosten välisessä yhteistyössä, kunnan asioista tiedottamisessa yrityksille ja innovaatioiden tukemisessa.

Jyväskylä on ollut mukana vuodesta 1994 alkaen Taloustutkimus Oy:n Kuntien imagotutkimuksessa. Vuonna 2011 vastaajina olivat elinkeinoelämän edustajat.

Taloustutkimus Oy:n Kuntien vuoden 2011 imagotutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuntien imago, kuntien heikkoudet ja vahvuudet ja vastaajien suositteluhalukkuus yrityksen toimipaikaksi.

Lähetä linkki
Sähköposti

Luetuimmat 24 tuntia

Keski-Suomi

Seuraa meitä Facebookissa