| Kirjoittaja |
Viesti |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 07:13:40
|
|
matyh
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/a684eceee76fc522773286a895bc8436.png)
Sijainti: samassa veneessä
|
Toimitus wrote:Ennakkomoderointi on käytössä keskustelupalstalla jatkossa arkisin klo 24-7.30, viikonloppuisin klo 24-11.
Toisaalla taas lukee 22.00-7.30 ja 20.45-11.00 eikä 24.00. Toivottavasti tuo jälkimmäinen on se mitä käytetään.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 07:14:05
|
|
Poehoeloe
Ei kirjautuneena
|
Kari M. Oittinen wrote:
MT wrote:
matyh wrote:Menee samaan kuin Hesari, kohta kokonaan ennakkomoderoitu. Julkaistaan vaan ne tekstit jotka ovat linjassa lehden politiikan kanssa. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.
Ennakkomoderointi ei sinänsä ole huono asia, jos sitä käytetään johdonmukaisesti. Sillä olisi estetty esim. Oittisen kaltainen kirjoittelu. Ja muutaman muunkin.
- Salli mun  ääneen!
- Aikoinaan oli KSML:ssakin kokonaan etukäteidmoderointi, eikä esimerkiksi sinun asiattomia kirjoituksia juurikaan ilmeisesti poistettu. Siihen entiseen verrattuna sinulle on nyttemmin tarjoutunut erinomainen mahdollisuus asiattomiin viesteihin välillisen tekemisen kautta; Eli olet kättänyt käsikassaranasi arvostelukyvytöntä ja tunnotonta pölöhöä.
Nytkin hyökkäsit salanimellä törkeällä tavalla kirjoittajaa kohtaan, joka ei sentään konttaa laillasi Schildt'in pellon pajupöheikössä.
Moittinen vaan saa jatkaa asiattomuuksiaan moderaattorista riippumatta? Äippä arveli sunnuntain aukeamisajan olevan sidottu kirkonmenoihin - Ja niinhän se näyttää olevan, että Moittisen  aikataulut sopivat prhaiten palstan aukioloon:
-Kuka täällä kirjoittelisi, kun kirkonmenot ovat menossa?
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 07:20:57
|
|
eerojuhani s
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2.jpg)
On kirjautuneena
|
Toimitus wrote:Ennakkomoderointi on käytössä keskustelupalstalla jatkossa arkisin klo 24-7.30, viikonloppuisin klo 24-11.
Tuota päivystysaikaa voisi mieluummin illasta lyhentää tunnilla ja vastaavasti aloittaa aamulla tuntia aikaisemmin, olis inhimillisempi aikataulu.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 11:23:52
|
|
MT
Sijainti: kotona ellen muualla
|
Kari M. Oittinen wrote:
MT wrote:
matyh wrote:Menee samaan kuin Hesari, kohta kokonaan ennakkomoderoitu. Julkaistaan vaan ne tekstit jotka ovat linjassa lehden politiikan kanssa. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.
Ennakkomoderointi ei sinänsä ole huono asia, jos sitä käytetään johdonmukaisesti. Sillä olisi estetty esim. Oittisen kaltainen kirjoittelu. Ja muutaman muunkin.
- Salli mun  ääneen!
- Aikoinaan oli KSML:ssakin kokonaan etukäteidmoderointi, eikä esimerkiksi sinun asiattomia kirjoituksia juurikaan ilmeisesti poistettu. Siihen entiseen verrattuna sinulle on nyttemmin tarjoutunut erinomainen mahdollisuus asiattomiin viesteihin välillisen tekemisen kautta; Eli olet kättänyt käsikassaranasi arvostelukyvytöntä ja tunnotonta pölöhöä.
Nytkin hyökkäsit salanimellä törkeällä tavalla kirjoittajaa kohtaan, joka ei sentään konttaa laillasi Schildt'in pellon pajupöheikössä.
Opettelisit nyt edes käyttämään palstaa niin etteivät lainaukset ja omat sökellyksesi menisi sekaisin. Jouduin korjaamaan sotkujasi.
Mutta tästä yöaikaisesta palstan sulkemisesta sen verran, että taisi arvioni osua kohdalleen. Kun palstalla esitettyjä mielipiteitä uskovaisten touhuista ei ole saatu kuriin muulla keinoin, siis nolaamalla, herjaamalla, häpäisemällä, valehtelulla käsityksiään esittävistä kirjoittajista, niin vedotaan sitten "johtoportaaseen" ja saadaan "ylemmältä tasolta" määräys yöaikaiseen sulkemiseen.
Siitähän on kyse. Ja siitä kertoo oikein hyvin taas tuon saman pelin alkaminen. Minä en kirjoittele millään muulla nimimerkillä kuin tällä.
Pölöhö on tällä palstalla yksi terävimmin muutamien kirjoittajien taakse näkevistä ja osaa sen myös tuoda esille. Älä unohda niitä Lehtimäen tapahtumia, joista taannoin keskusteltiin. Sinulle nyt vain sopii oikein hyvin se että käytät Salmeenia hyväksesi hyödyllisenä idioottina. Missähän se muuten nyt oikein on? Tuli mieleen kun kerroit taannoin, että sillä on yhteyksiä lehden johtotasolle.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 11:27:24
|
|
MT
|
eerojuhani s wrote:
Tuota päivystysaikaa voisi mieluummin illasta lyhentää tunnilla ja vastaavasti aloittaa aamulla tuntia aikaisemmin, olis inhimillisempi aikataulu.
Mokomia aikoja ei todellakaan tarvita yhtään mihinkään. Tässä on kyse vallan jostakin muusta kuin mitä sanotaan. Ei niitä aikoja tarvittu ennenkään. Samat ja samantasoiset jutut pystyy kirjoittamaan päiväsaikaankin. Selitykset aikamääristä ovat täysin keksittyjä kun joku on saanut tahtonsa läpi edes tuolla keinoin.
Lehti nyt vain nolaa itsensä pahan kerran.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 14:49:24
|
|
Kommentaattori
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/9f61408e3afb633e50cdf1b20de6f466.jpg)
Sijainti: Kaiken takana
Ei kirjautuneena
|
Niille jotka koittavat saada aikarajoituksia pois yöajalta, koska ovat itse... "yöeläjiä", niin eihän ole mitään väliä tulevatko kirjoitukset esille vasta aamulla. Yöaikaan kirjoituksia tulee kuitenkin niin vähän, kuten vaikkapa MT:kin mainitsi, ettei hyvin todennäköisesti kukaan kuitenkaan vastaisi niihin. Ne luetaan joka tapauksessa vasta aamulla. Kommunikointiin kun vaaditaan kuitenkin vähintään kaksi olentoa.
Olkaa onnellisia, että aikoja saatiin siirrettyä noinkin paljon.
|
Kaikella on syynsä, mutta kaikki syyt eivät ole kiinnostavia. |
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 14:56:47
|
|
mustp
Ei kirjautuneena
|
Kommentaattori: Kyse on periaatteesta!!!
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 14:58:06
|
|
Kommentaattori
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/9f61408e3afb633e50cdf1b20de6f466.jpg)
Ei kirjautuneena
|
mustp wrote:Kommentaattori: Kyse on periaatteesta!!!
Joo niin mä huomaan
edit: lue tosta mun allekirjotus. Saat vastauksen tähänkin pulmaan.
Tätä viestiä on muokattu 1 kerran. Aika 4.6.2009 14:59:01
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:08:13
|
|
MT
|
Kommentaattori wrote:
Joo niin mä huomaan
Ei tämä mikään arvovaltakysymys tietenkään ole. Jos joku ei halua kirjoittaa yöllä, niin miksi se pitäisi muilta estää. Kyse on nyt siitäkin, että selitys palstan sulkemiselle ei vain ole uskottava.
Sitä minä tässä nyt ihmettelen, että mikä intressi kenelläkään kirjoittajalla voi olla yöaikaiseen sulkuun? Sekö, että minä tuosta nyt ensimmäisenä älähdin ja varsinkin siitä kello kymmenestä?
Aikamäärät käsittää silloin kun palstaa moderoidaan etukäteen. Nythän sitä ei tehdä.
|
MT
Sapienti sat
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:18:37
|
|
Kommentaattori
Ei kirjautuneena
|
MT wrote:
Kommentaattori wrote:
Joo niin mä huomaan
Ei tämä mikään arvovaltakysymys tietenkään ole. Jos joku ei halua kirjoittaa yöllä, niin miksi se pitäisi muilta estää. Kyse on nyt siitäkin, että selitys palstan sulkemiselle ei vain ole uskottava.
Sitä minä tässä nyt ihmettelen, että mikä intressi kenelläkään kirjoittajalla voi olla yöaikaiseen sulkuun? Sekö, että minä tuosta nyt ensimmäisenä älähdin ja varsinkin siitä kello kymmenestä?
Aikamäärät käsittää silloin kun palstaa moderoidaan etukäteen. Nythän sitä ei tehdä.
Yöaikaanhan palstaa nimenomaan moderoidaan etukäteen. Siitähän tämä johtuu. Vai tahdotko kysyä miksi palstaa moderoidaan yöaikana etukäteen? No palstaa moderoidaan muutoin koko ajan, mutta yöaikaan ei ole henkilöstöä hoitamassa tätä. Siten se joudutaan hoitamaan niinkuin nyt. Ehkä jengi osaa käyttäytyä nyt vielä ihan hyvin, mutta tilanne todennäköisesti muuttuu.
Ja palstahan ei ole suljettuna yöaikaan. Kirjoittaa voi. Vilkasta keskustelua ei kuitenkaan synny, koska aktiivisia ei ole montaa. Käytäntö olisi Toimituksen mukaan ollut aivan sama vanhallakin palstalla, mutta ohjelmiston kankeuden takia moderointi jätettiin.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:33:07
|
|
MT
|
Kommentaattori wrote:Niille jotka koittavat saada aikarajoituksia pois yöajalta, koska ovat itse... "yöeläjiä", niin eihän ole mitään väliä tulevatko kirjoitukset esille vasta aamulla. Yöaikaan kirjoituksia tulee kuitenkin niin vähän, kuten vaikkapa MT:kin mainitsi, ettei hyvin todennäköisesti kukaan kuitenkaan vastaisi niihin. Ne luetaan joka tapauksessa vasta aamulla. Kommunikointiin kun vaaditaan kuitenkin vähintään kaksi olentoa.
Olkaa onnellisia, että aikoja saatiin siirrettyä noinkin paljon.
Sulku alkoi alunperin klo 22.00. Se ei nyt kenelläkään ole mitään yöaikaa. Ja sen jälkeen vasta aika moni tuli palstalle.
Nythän minä sain reagoinnillani tuon siirtymään parilla tunnilla eteenpäin. Ehkä siinä auttoi myös pari äkäistä puhelua toimitukseen. Minä en tosin ole soitellut. Hyvin tuntuu kelvanneen monillekin ajansiirto edes puolille öin. Sinänsä moisessa ei mitään järkeä edelleenkään ole.
Edelleenkään ei ole ollut tarjolla oikeaa, uskottavaa eikä edes todenmukaista selitystä aikarajoille. Selitys minua kyllä edelleenkin kiinnostaa. Siis oikea. Määräys "ylemmältä taholta" ei minulla mene läpi. Ja sitä suuremmalla syyllä, että määräys sinänsä varmaan pitää paikkansakin.
|
MT
Sapienti sat
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:33:28
|
|
Toimitus
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/e4da3b7fbbce2345d7772b0674a318d5.jpg)
Sijainti: Jyväskylä
|
Kommentaattori wrote:Yöaikaanhan palstaa nimenomaan moderoidaan etukäteen. Siitähän tämä johtuu. Vai tahdotko kysyä miksi palstaa moderoidaan yöaikana etukäteen? No palstaa moderoidaan muutoin koko ajan, mutta yöaikaan ei ole henkilöstöä hoitamassa tätä. Siten se joudutaan hoitamaan niinkuin nyt. Ehkä jengi osaa käyttäytyä nyt vielä ihan hyvin, mutta tilanne todennäköisesti muuttuu.
Ja palstahan ei ole suljettuna yöaikaan. Kirjoittaa voi. Vilkasta keskustelua ei kuitenkaan synny, koska aktiivisia ei ole montaa. Käytäntö olisi Toimituksen mukaan ollut aivan sama vanhallakin palstalla, mutta ohjelmiston kankeuden takia moderointi jätettiin.
Kommentaattori on ymmärtänyt mistä on kysymys. MT voisi nyt pikku hiljaa jo siirtyä eteenpäin.
Vanhaa palstaa oli suoraan sanottuna tuskallista moderoida järjestelmän teknisten puutteiden takia. Nyt jokainen kirjoitettu viesti luetaan läpi, ja asiattomat viestit pystytään siksi poistamaan nopeasti. Yöaikaan emme ole töissä, siksi ennakkomoderointi. Emme halua enää antaa mahdollisille känniääliöille vapaata mellastuspaikkaa. Ikävä kyllä kunnialliset keskustelunnälkäiset yöeläjät kärsivät tästä, mutta järin suurta yöaikainen viestintä ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:43:21
|
|
Liisa
![[Avatar]](/yhteiso/keskustelu/images/avatar/82aa4b0af34c2313a562076992e50aa3.jpg)
Sijainti: Vaella Jumalan kanssa
Ei kirjautuneena
|
Toimitus wrote:
Kommentaattori wrote:Yöaikaanhan palstaa nimenomaan moderoidaan etukäteen. Siitähän tämä johtuu. Vai tahdotko kysyä miksi palstaa moderoidaan yöaikana etukäteen? No palstaa moderoidaan muutoin koko ajan, mutta yöaikaan ei ole henkilöstöä hoitamassa tätä. Siten se joudutaan hoitamaan niinkuin nyt. Ehkä jengi osaa käyttäytyä nyt vielä ihan hyvin, mutta tilanne todennäköisesti muuttuu.
Kommentaattori on ymmärtänyt mistä on kysymys. MT voisi nyt pikku hiljaa jo siirtyä eteenpäin.
Vanhaa palstaa oli suoraan sanottuna tuskallista moderoida järjestelmän teknisten puutteiden takia. Nyt jokainen kirjoitettu viesti luetaan läpi, ja asiattomat viestit pystytään siksi poistamaan nopeasti. Yöaikaan emme ole töissä, siksi ennakkomoderointi. Emme halua enää antaa mahdollisille känniääliöille vapaata mellastuspaikkaa. Ikävä kyllä kunnialliset keskustelunnälkäiset yöeläjät kärsivät tästä, mutta järin suurta yöaikainen viestintä ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut.
Hyvä juttu. Ei kai nämä niin tärkeitä asioita ole, että yöt pitäisi saada olla koneella. Hihhih..MT voisi nyt pikku hiljaa siirtyä eteenpäin.
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 15:45:26
|
|
MT
|
Kommentaattori wrote:
MT wrote:
Kommentaattori wrote:
Joo niin mä huomaan
Yöaikaanhan palstaa nimenomaan moderoidaan etukäteen. Siitähän tämä johtuu. Vai tahdotko kysyä miksi palstaa moderoidaan yöaikana etukäteen? No palstaa moderoidaan muutoin koko ajan, mutta yöaikaan ei ole henkilöstöä hoitamassa tätä. Siten se joudutaan hoitamaan niinkuin nyt. Ehkä jengi osaa käyttäytyä nyt vielä ihan hyvin, mutta tilanne todennäköisesti muuttuu.
Palstaa ei ole yöaikaan moderoitu etukäteen, oikeastaan sitä ei ole moderoitu lainkaan aikaisemmin. Tarkoitin aikamäärien mielekkyydellä sitä, että silloin kun palstaa moderoidaan aina ja joka tilanteessa etukäteen. Nythän kirjoitukset ovat palstalla välittömästi.
Mitä ihmettä nuo ajatukset kirjoittajien käyttäytymisestä ovat, koska entiseltä palstaltahan sen näkee miten ne käyttäytyvät. Silloin oli muutama kirjoittaja, jolle olisi voinut antaa huomautuksen vähän muutakin kautta, mutta tuskin sitä tehtiin kenellekään.
Moderointiin alkoi tulla jotakin vauhtia vasta siinä vaiheessa, kun jotkut alkoivat arvostella toimittajia todella törkeästi. Mitään väliä ei ole koko palstan olemassaoloaikana sillä, että muita kirjoittajia arvostellaan. En hetkeäkään usko siihenkään, että vanhalta palstalta kirjoitusten poistaminen mitään erityisen vaikeaa olisi ollut. Kumman sujuvasti niitä joskus kuitenkin lähti.
|
MT
Sapienti sat
|
|
|
 |
![[Post New]](/yhteiso/keskustelu/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 4.6.2009 16:07:14
|
|
Kari M. Oittinen
|
MT wrote:
Kari M. Oittinen wrote:
MT wrote:
- Salli mun  ääneen!
Opettelisit nyt edes käyttämään palstaa niin etteivät lainaukset ja omat sökellyksesi menisi sekaisin. Jouduin korjaamaan sotkujasi.
Mutta tästä yöaikaisesta palstan sulkemisesta sen verran, että taisi arvioni osua kohdalleen. Kun palstalla esitettyjä mielipiteitä uskovaisten touhuista ei ole saatu kuriin muulla keinoin, siis nolaamalla, herjaamalla, häpäisemällä, valehtelulla käsityksiään esittävistä kirjoittajista, niin vedotaan sitten "johtoportaaseen" ja saadaan "ylemmältä tasolta" määräys yöaikaiseen sulkemiseen.
Siitähän on kyse. Ja siitä kertoo oikein hyvin taas tuon saman pelin alkaminen. Minä en kirjoittele millään muulla nimimerkillä kuin tällä.
Pölöhö on tällä palstalla yksi terävimmin muutamien kirjoittajien taakse näkevistä ja osaa sen myös tuoda esille. Älä unohda niitä Lehtimäen tapahtumia, joista taannoin keskusteltiin. Sinulle nyt vain sopii oikein hyvin se että käytät Salmeenia hyväksesi hyödyllisenä idioottina. Missähän se muuten nyt oikein on? Tuli mieleen kun kerroit taannoin, että sillä on yhteyksiä lehden johtotasolle.
Tässä sovelluksessa tuo lainausten kehys putoaa siivotessa pois, jos poistaa vahingossa tuon hakasulkeissa olevan ohjauskomennon.
- Omalla näytölläni lainausten kehykset erottuvat vain vaivoin. Ensi katsomalla lainaukset erottivat vain sinisenä taustana. Kun tietää "pisaroista", että kyseessä on useampi lainaus, niin sitten voi ruveta etsimään rajauksiakin.
- En nyt kyllä näe mitään kehumista käsikassara pölöhössäsi. Tietenkin se on hyvin käyttökelpoinen työkalu sinulle palstan kirjoitusten terrorisoinnissa, koska moderointi ei havaitse, että todellinen terroristi olet sinä MT[i].
Tätä viestiä on muokattu 1 kerran. Aika 4.6.2009 16:09:37
|
|
|
 |
|
|