[Recent Topics] Viimeisimmät keskustelut   [Hottest Topics] Kuumimmat keskustelut   [Members]  Jäsenlista  
[Register] Rekisteröidy /  [Login] Kirjaudu sisään 
* Perustelu
* Nimi
* Sähköposti
* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.
Lähetä Peruuta
Jyväskylän Energia vaakalaudalla  XML
Keskustelupalstan etusivu » Pääkirjoitukset, mielipiteet ja kolumnit
Kirjoittaja Viesti
musta kostaja

Ei kirjautuneena

Sattuipa äsken soittamaan Fortumin kaubamies. En laittanutkaan luuria samantien kiinni vaan kaivelin oman sähkölaskun esille. Tähän asti olen ihan mukavuussyistä maksanut 6,5 snt/kwh JE:lle. Nyt tarjottiin vastaavaa jatkuvaa sopimusta 5,7 cnt/kwh. Perusmaksussa muutman sentin ero. Hinta on sidottu sähköpörssin hintaan ja olisi vesisähköä. Ydinsähköä ei osannut myydä- vaikka ajattelen sen olevan ehkä halvinta tällä hetkellä - menee kuitenkin varmaan teollisuudelle?

Keskihinta tuolle sähkölle oli vuoden aikana ollut 5 sentin paikkeilla. Vaasan sähkö lienee halvin, mutta kovin peluri? Tuo 5,7 senttä vois sopia minulle, kun ei tuo Kelmienlahden Päijänteenlämmittemen sähkö ainakaan halvempaa tule olemaan. Vai mitä olisko JE.llä tähän parempi tarjous, Kantola? Viikon odottelen, renkisi tätä kuitenkin lukee.

Sehän tietysti on ikävää JE:lle, että lauhdesähköasiakkaita siirtyy pois, koska se kaukolämmön hinta silloin nousee, kun ei se risu/turve/venäjän kivihiilisähkö mene muuten kaupaksi.

Mites ne oli ne kannattavuuslaskut kun TF kauppaan lähti?

Valoa ja Voimaa
(Flushlights and Cool off power)
Ilmoita asiattomasta viestistä
Esa

Ei kirjautuneena

Myös energiaverotus uudistuu,
mikä on vaikutus JE:n kaukolämpöasiakkaalle kun samalla huomioidaan ylimääräisten n. 150 miljoonan euron pääomakulut sekä Kankaan höyrymyynnin menetetyn lämpökuorman vastapainesähkön vaikutus?

Miltä näyttää kaukolämmön hinta 2011? Ja mitä sen luvattiin olevan?
Ja syyllisetkö ovat muka Jyväskylän ulkopuolella... Höpö höpö!

JOS tämä lehti olisi riippumaton (eikä turveisäntien omistama), asiaa kenties käsiteltäisiin.
Samoin JOS kaupunginhallitus olisi vastuullinen, se toisi esille myös riskejä.
Mutta kun on aina oikeassa on omasta mielestä helppo olla ja paistatella...
Kauko Tuupainen

Ei kirjautuneena

H. Sillanpää esitti minulle alla olevan "sitaateissa olevan kysymyksen". Kun en ole aiemmin tututustunut Hänen ajatuksiinsa ja enkä ole varma, että onko nimi aito vai nimimerkki, vastaan korrektisyistä omalla nimelläni.

"Ja mitä sait aikaiseksi omalla esitykselläsi? Hyvän mielen itsellesi ja viivytit kokousta?
Mitäpä sitten, jos sinun esityksesi olisikin voittanut? Mitä luulet, että olisi tapahtunut? Olisiko kaikki vuoden aikana tehdyt päätökset ko. hallituksissa mitätöityneet?"[/i]

Kysymyksestä kuultaa läpi kysyjän kunnallispoliittinen kokemattomuus tai sitten kysyjä peittelee taitavasti omaa osaamistaan.

Vastuullinen valtuutettu perehtyy asioihin muutoinkin kuin lukemalla esityslistalla ja sen liitteessä olevat asiat. Hän ei myöskään tee päätöksiä oman mielihyvänsa vuoksi. Ei ainakaan valtuutettu, joka viime vaaleissa sai yli tuhannen kaupunkilaisen kannatuksen. Toiseksi nykyinen sähköinen äänestyskäytäntö on merkittävästi nopeampi kuin entinen nimiäänestys, joten viivytyksestä ei ollut kyse.

Kunnallispoliittista kokemusta omaava olisi tiedostanut, ettei esitykseni, jos enemmistö olisi siihen yhtynyt, mitätöinyt kaikkia kaupunginhallituksen vuonna 2009 tekemiä päätöksiä. Itse asiassa ei yhtään päätöstä, koska ne olivat saavuttaneet jo lainvoiman.

Vastuuvapauden epääminen esittämistäni asioista olisi aiheuttaneet sen, että kh:n jäsenet olisi voitu laittaa poliittiseen vastuuseen tekemistään tai paremminkin tekemättä jättämistään päätöksistään. Mitä tämä tarkoittaa, sitä en ehdi nyt selvittämään, koska olen lähdössä viikon "perhelomalle". -Kauko Tuupainen, kaupunginvaltuutettu (ps).

kimmokuu

Ei kirjautuneena

Minulla Je:llä sähkön hinta päivä 5.5 senttii ja yö 4.5 senttii ja halvemmalla en ois varmaan saanut oikein mistään ja kahden vuoden sopimus.
Osallistuva

Kauko Tuupainen wrote:H. Sillanpää esitti minulle alla olevan "sitaateissa olevan kysymyksen". Kun en ole aiemmin tututustunut Hänen ajatuksiinsa ja enkä ole varma, että onko nimi aito vai nimimerkki, vastaan korrektisyistä omalla nimelläni.

"Ja mitä sait aikaiseksi omalla esitykselläsi? Hyvän mielen itsellesi ja viivytit kokousta?
Mitäpä sitten, jos sinun esityksesi olisikin voittanut? Mitä luulet, että olisi tapahtunut? Olisiko kaikki vuoden aikana tehdyt päätökset ko. hallituksissa mitätöityneet?"[/i]

Kysymyksestä kuultaa läpi kysyjän kunnallispoliittinen kokemattomuus tai sitten kysyjä peittelee taitavasti omaa osaamistaan.

Vastuullinen valtuutettu perehtyy asioihin muutoinkin kuin lukemalla esityslistalla ja sen liitteessä olevat asiat. Hän ei myöskään tee päätöksiä oman mielihyvänsa vuoksi. Ei ainakaan valtuutettu, joka viime vaaleissa sai yli tuhannen kaupunkilaisen kannatuksen. Toiseksi nykyinen sähköinen äänestyskäytäntö on merkittävästi nopeampi kuin entinen nimiäänestys, joten viivytyksestä ei ollut kyse.

Kunnallispoliittista kokemusta omaava olisi tiedostanut, ettei esitykseni, jos enemmistö olisi siihen yhtynyt, mitätöinyt kaikkia kaupunginhallituksen vuonna 2009 tekemiä päätöksiä. Itse asiassa ei yhtään päätöstä, koska ne olivat saavuttaneet jo lainvoiman.

Vastuuvapauden epääminen esittämistäni asioista olisi aiheuttaneet sen, että kh:n jäsenet olisi voitu laittaa poliittiseen vastuuseen tekemistään tai paremminkin tekemättä jättämistään päätöksistään. Mitä tämä tarkoittaa, sitä en ehdi nyt selvittämään, koska olen lähdössä viikon "perhelomalle". -Kauko Tuupainen, kaupunginvaltuutettu (ps).

Kyllä H.Sillanpäällä on kokemusta kunnallispolittikasta ja näyttää olleen paikalla monessa valtuuston kokouksessa. Entinen maalaiskunnan apulainenhan siinä mietteitään esittää. H.Sillanpään pohjalaismurre kun näyttää olevan suoraan Lapuan turvesoilta. H.Sillanpään demokratiakäsitykset ovatkin peräisin 1930 luvun oikeistolaisliikkeistä. Kauko Tuupaisen asiallisuus ja demokraattinen toimintatapa ovat hatunnoston arvoista! Seuraavissa vaaleissa ääniä tulee yli 2000 kpl!
milma

Ei kirjautuneena

Mun idolini on se katti kakkoses...Silja Sillanpään esittämänä....Mauuu...
eräskansalainen

On noilla turvevoimaloiden, (voimalan oikeemmin), vastustajilla piät kipiänä monistakin asioista ;-)

Aivan turhaan koitatte minuakin laittaa muuksi mikä olen, olen ainoastaan yksi ihminen, en mikään kolhoosi tai sovhoosi :-) Kukaan muu ei kirjoita minun nimissäni kuin minä itse, ja sehän teitä kyrsiikin kun teillä ei ole hajuakaan kuka olen, olenpahan vaan ja koskaan ette tule tietämään kuka olen :-)

Hauskaa, eikös olekkin?

:-)
MT2

Ei kirjautuneena

eräskansalainen wrote:On noilla turvevoimaloiden, (voimalan oikeemmin), vastustajilla piät kipiänä monistakin asioista

Aivan turhaan koitatte minuakin laittaa muuksi mikä olen, olen ainoastaan yksi ihminen, en mikään kolhoosi tai sovhoosi Kukaan muu ei kirjoita minun nimissäni kuin minä itse, ja sehän teitä kyrsiikin kun teillä ei ole hajuakaan kuka olen, olenpahan vaan ja koskaan ette tule tietämään kuka olen

Hauskaa, eikös olekkin?

Säännöt kieltää paljastamasta tai arvuuttamastakaan nimiä. Minulle olet aivan tuttu porukka.
H.Sillanpää

Ja pahastippa taas meni pieleen tuokin arvaus.
Koskaan en ole politiikassa mukana ollut, paitsi kerran ehokkaaksi taisivat pyytää. Jyväskylässä olen vain vieraillut, mutta en asunut vakituiseen. Toki minulla on nytkin siellä muutamia kiinteistöjä, mutta niissä vuokralaiset. Kiinteistöjä on Tampereellakin, enkä silti ole tamperelainen.
Murteeni on varsin sekalainen, koska äiteni oli pyöreältä kirkolta ja isäni tuppiroskan krannista. Itse olen opiskellut Helsingissä ja ensimmäinen opiskelun jälkeinen työpaikka Savossa. Muun ikani olen asunut varsin lähellä vanhempieni syntymäseutuja. Nykyisin tosin vain puolen vuotta ja lopun olen kalamajallani!
Siis tuosta joku tietää tasan tarkkaan, kuka olen ja selviäähän se nimestänikin!

Tätä viestiä on muokattu 1 kerran. Aika 29.7.2010 23:07:58

musta kostaja

Ei kirjautuneena

kimmokuu wrote:Minulla Je:llä sähkön hinta päivä 5.5 senttii ja yö 4.5 senttii ja halvemmalla en ois varmaan saanut oikein mistään ja kahden vuoden sopimus.

Tämä on mielenkiintoinen tieto. Rauhanlahti varmaan noihin hintoihin pystyy, kun pääomakulut on jo maksettu. Kelmienlahden osalta on professorin laskelmin kuitenkin osoitettu, ettei Kelmienlahti voi tuottaa sähköä kannattavasti. Tästä seuraa, että sähkön tuotantokustannuksia on pakko kompensoida kaukolämmöstä perittävillä maksuilla. Tässä tullaan kuitenkin kilpailulainsäädännön kilpailua vääristävien pykälien alueella. Katsellaanpa ensitalvena mitä JE:n lauhdesähkö maksaa suhteessa kaukolämmön hinnan kehitykseen.

Valoa ja Voimaa
(Flushlights and Cool off power)
kimmokuu

Ei kirjautuneena

joo, jos sit nousee hinnat niin menee kyllä heti vaihtoon jos jostain vaan saa edullisemmin.
TAKAPIRU

Ei kirjautuneena

Keljonlahti vihkaistaan perjantaina!

Tuleekohan juhlista kuin kesäleski Kalle Tappisen samba?
MT2

Ei kirjautuneena

TAKAPIRU wrote:Keljonlahti vihkaistaan perjantaina!

Sekä rahvaan että herrojen juhliin sain kutsun.

Junakyyti odottaa.

Nostakaamme kelmeille hattua.

Tuskin koskaan on oleva toista voimalahanketta jossa saadaan parin tomppelin "taidoilla" tehtyä näin montaa virhettä jopa rikosta, ilman seuraamuksia ja tuloksena on Keljonlahden FinValco!
eräskansalainen

MT2 wrote:
TAKAPIRU wrote:Keljonlahti vihkaistaan perjantaina!

Sekä rahvaan että herrojen juhliin sain kutsun.

Junakyyti odottaa.

Nostakaamme kelmeille hattua.

Tuskin koskaan on oleva toista voimalahanketta jossa saadaan parin tomppelin "taidoilla" tehtyä näin montaa virhettä jopa rikosta, ilman seuraamuksia ja tuloksena on Keljonlahden FinValco!

Menkää nyt jeesaamaan vaarassa olevia Jyskään, siellä räjäytellään ja kiintolevyt ovat vaarassa, tiedä vaikka muutakin olisi. Onko luvat kunnossa? Onko oravia? jne.

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/jysk%C3%A4ss%C3%A4-r%C3%A4j%C3%A4ytell%C3%A4%C3%A4n-liikenne-takkuaa-iltaisin/586206

Vai oliko Pro Keljonkangas liike vain paikallinen ilmiö omien tavoitteiden saavuttamiseksi. Eikö suojelu kiinnosta muualla kuin oman pihan piirissa?

:-)

Tätä viestiä on muokattu 1 kerran. Aika 4.8.2010 09:50:31

Maalaismoukka

Ei kirjautuneena

Kauko Tuupainen wrote:H. Sillanpää esitti minulle alla olevan "sitaateissa olevan kysymyksen". Kun en ole aiemmin tututustunut Hänen ajatuksiinsa ja enkä ole varma, että onko nimi aito vai nimimerkki, vastaan korrektisyistä omalla nimelläni.

Ei vastuuvapaudella ja poliittisella vastuulla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. "Kunnalispoliittista kokemusta omaavan" olisi tiedettävä tämä. Vastuuvapauden epääminen tarkoittaa käytännössä sitä, että käräjillehän sitä olisi mentävä vaatimaan vahingonkorvausta. Muuten tuollaisilla vastuuvapausjutuilla ei ole mitään tekoa. No, onhan siinä tietysti oman hännän noston paikka...

Keskustelupalstan etusivu » Pääkirjoitukset, mielipiteet ja kolumnit
Mene kohtaan: