12 ruoka-ainetta, jotka saavat ihon näyttämään nuoremmalta

Suomalaisetkin popsivat näistä varsinkin tomaattia, mansikkaa ja lohta.

Onko ihosi harmaa ja väsynyt? Healthyleo.com-sivusto on listannut 12 ruoka-ainetta, joilla voi tavoitella nuoremman näköistä ihoa.

1. Paprika ja parsakaali. Näiden ruoka-aineiden c-vitamiini lisää ihon kollageenin tuotantoa. Parsakaalin ja paprikan syöminen voi auttaa ikääntymisen aiheuttaman ihon kuivumisen ja ryppyjen vastaisessa taistelussa.

2. Tomaatti. Lykopeeni voi suojata esimerkiksi auringon haitallisilta säteiltä.

3. Lohi. Sisältää paljon omega3-rasvahappoja, jotka muun muassa auttavat säilyttämään ison kosteustasapainon.

4. Romaine-salaatti. Sisältää paljon a-vitamiinia ja k-vitamiinia. Kuudesta salaatinlehdestä saa lähes puolet päivittäisestä K-vitamiinin tarpeesta ja yli 100 prosenttia päivittäisestä A-vitamiinin tarpeesta.

5. Kahvi. Yksikin kuppi päivässä voi auttaa ihoa näyttämään nuoremmalta ja terveemmältä.

6. Mansikka. Mansikka on erinomainen c-vitamiinin lähde. Syömällä mansikoita voi estää ihon kuivumista ja ryppyjen syntymistä.

7. Papaija. Hedelmässä on runsaasti c-vitamiinia. Se auttaa myös korjaamaan haitallisten uv-säteiden vahingoittamaa dna:ta.

8. Tofu. Tofun sisältämä soija voi auttaa ylläpitämään ja lisäämään ihon kollageenitasoa.

9. Omena. Omenoiden popsiminen auttaa ihoa pysymään terveenä ja hehkuvana. Omenat sisältävät antioksidantteja ja omenan kuorissa on runsaasti muun muassa kuituja.

10. Tonnikala. Tonnikala sisältää paljon omega3-rasvahappoja. Tonnikalaa syömällä ihon kollageenitaso paranee ja iho pysyy kimmoisana.

11. Kaakaopapu. Kaakaopavun sisältämät flavonoidit voivat auttaa ihon terveyttä kokonaisvaltaisesti.

12. Bataatti. Bataatissa on runsaasti beetakaroteenia. Kehossa beetakaroteeni muuttuu a-vitamiiniksi.

Lähde: http://healthyleo.com/12-foods-for-younger-looking-skin/