Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Näin pankkiasiat hoituvat sujuvasti – Lue 5 helppoa vinkkiä!

Asuntokauppaneuvoja Susanna Kautto maksoi ostoksensa ulkomaanmatkalla älysormuksella. Palveluneuvoja Hannamari Komu kertoo, miten unohtuneen PIN-koodin voi tarkistaa nopeasti ja helposti vaikka kaupan kassajonossa. Nappaa tästä jutusta talteen Nordea Jyväskylän pankkiasiantuntijoiden parhaat neuvot sujuvaan maksamiseen ja pankkiasiointiin.

Mainos | – Meille on kunnia-asia olla mukana asiakkaidemme arjessa, tekemässä siitä mahdollisimman sujuvaa. Tarpeet ovat erilaisia, ja meiltä löytyy kaikille se oma hyvä tapa hoitaa pankkiasiat, kertoo Nordea Jyväskylän asiakaspalvelujohtaja Hanna Lehtinen.

– Jokainen asia ja asiakas on tärkeä ja ainutlaatuinen.

Hanna Lehtinen tiimeineen antaa nyt vinkkejä siihen, miten oman talouden arkea voi sujuvoittaa Nordean palvelujen avulla.

Vinkki 1: Lataa arjen pankkiasiointia helpottamaan Nordean mobiilipankki.

Mobiilipankin saa ladattua laitteen sovelluskaupasta. Mobiilipankissa maksut hoituvat nopeasti, sillä apuna voi käyttää puhelimen tai tabletin kameraa. Laskun tietoja ei tarvitse tällöin itse näpytellä. Laina-asioitakin on kätevä hallinnoida mobiilipankissa: voi hakea Joustoluottoa sekä asuntolainaa tai muutoksia jo olemassa olevaan asuntolainaan. Mobiilipankin toiminnot voi muokata omien tarpeiden mukaan: kirjautuminen sovellukseen on mahdollista esimerkiksi sormenjäljen tai kasvojentunnistuksen avulla.

Verkkopankkiin kirjautumiseen tai esimerkiksi verottajan kanssa asiointiin tarvittava ID-sovellus on ladattavissa useaan eri laitteeseen. Näin palveluihin pääsee kirjautumaan, vaikka ensisijaisesti käytetty laite menisi rikki tai katoaisi.

– Olen ladannut ID-sovelluksen kaiken varalta kännykkäni lisäksi myös tablettiini, Lehtinen kertoo.

Vinkki 2: Asiakaspalvelunumerossa 0200 3000 voit hoitaa lähes kaikki pankkiasiasi.

Nordean asiakaspalvelussa asiakkaita palvellaan arkisin kellon ympäri kello 8–20 ja viikonloppuisin kello 10–16.

– Vastaamme puheluihin ympäri Suomea. Jyväskylässäkin hoidamme puhelimitse satojen asiakkaiden pankkiasioita viikoittain, kertoo Hanna Lehtinen.

– Asiat saa nopeasti hoidettua, kun soittaa Mobiilipankin ”Tuki”-välilehden kautta. Silloin on jo valmiiksi tunnistautunut, vinkkaa asiakaspuheluihin Jyväskylän konttorissa vastaava palveluneuvoja Päivi Liljamo.

Puhelinsoitolla asiakaspalveluun voi tunnistautuneena hoitaa lähes kaikki pankkiasiat. Jos asia vaatii konttorissa käyntiä, ajan voi varata samalla soitolla.

– Senioreille ja muille digitaalisten palveluiden käytössä tukea tarvitseville asiakkaillemme suunnattu oma asiakaspalvelulinja on saanut myös paljon kiitosta, iloitsee Lehtinen.

– Seniorilinjan asiakkaita palvellessa kiinnitämme erityistä huomiota rauhalliseen tahtiin, jotta asiakas saa varmasti asiansa ratkaistua hänelle sopivalla tavalla. Palvelemme seniorilinjalla maanantaista perjantaihin kello 8–20. Seniorilinjalle pääsee soittamalla asiakaspalvelun numeroon 0200 3000 ja valitsemalla numeronäppäimellä nollan.

Senioreille ja muille digitaalisten palveluiden käytössä tukea tarvitseville asiakkaillemme suunnattu oma asiakaspalvelulinja on saanut myös paljon kiitosta.

Asiakaspalvelujohtaja Hanna Lehtinen

Vinkki 3: Hallinnoi korttisi ominaisuuksia verkko- tai mobiilipankissa.

Maksukortin ominaisuuksia ja toimintoja voi hallinnoida mobiili- tai verkkopankin kautta klikkaamalla kortin kuvaa ja valitsemalla sen jälkeen ”Asetukset”.

Kortin turvarajoja voi muuttaa tilanteen ja tarpeen mukaan. Turvaraja määrittää esimerkiksi, kuinka paljon käteistä voi nostaa vuorokauden aikana.

– Nostamalla rajaa tilapäisesti voit huomioida tavallista suuremmat nostotarpeet, kertoo palveluneuvoja Hannamari Komu.

Kortin käyttö kannattaa rajata myös maantieteellisesti. Jos tietää, ettei ole matkustamassa vaikkapa Euroopan ulkopuolelle lähiaikoina, kannattaa rajata kortin käyttö vain Eurooppaan ja muuttaa käyttöaluetta sitten, kun pidemmälle matkustaminen on ajankohtaista.

– Kortin käytön Suomen ulkopuolella voi myös sulkea kokonaan pois. Myös verkko-ostosten tekemisen mahdollisuuden voi sulkea ja palauttaa sitten, kun ostoksia halutaan tehdä.  

Jos epäilee kortin olevan hukassa tai unohtuneen kotiin, sen voi sulkea tilapäisesti mobiili- tai verkkopankin kautta.

Palveluneuvoja Komu kertoo, että yksi asiakaspalvelusta usein kysytty asia on PIN-koodi.

– Unohtuneen PIN-koodin saat tarkistettua nopeasti itse mobiilipankista – vaikka siellä kaupan kassajonossa.

Vinkki 4: Hae Joustoluottoa helposti ja nopeasti arjen yllättäviin menoihin.

Jos kotitaloudesta rikkoutuu samaan aikaan sekä jääkaappi että pesukone, Joustoluotto auttaa. Joustoluotto on kätevä ratkaisu, jolla lainan saa heti tilille. Siihen ei tarvita vakuuksia, hakeminen on yksinkertaista ja luottopäätöksen saat nopeasti. Joustoluottoa on helpoin hakea mobiili- tai verkkopankin kautta.

Nordean asiakkaana voi hakea Joustoluottoa 2 000–50 000 euroa elämän eri tarpeisiin jopa kymmeneksi vuodeksi. Ylimääräisiä maksueriä tai koko luoton voi maksaa pois milloin tahansa ilman ylimääräisiä kuluja.

– Joustoluoton maksuohjelmaa voit muokata helposti mobiilipankissa. Lisäksi sinulla on mahdollisuus kahteen lyhennysvapaaseen kuukauteen vuodessa. Joustoluoton hinta ja ehdot ovat kilpailukykyiset, ja myönnämme vain lainoja, jotka taloutesi kestää, kertoo Lehtinen.

Vinkki 5: Ota älymaksaminen käyttöösi.

Puhelin kulkee useimmiten mukanamme, vaikka lompakko jäisikin kotiin.

–Kun olet ottanut Google Payn tai Apple Payn käyttöösi, et tarvitse fyysistä korttia maksaessasi vaan esimerkiksi juoman osto kesken lenkkiä onnistuu puhelimen tai älykellon avulla, kertoo palveluneuvoja Susanna Kautto.  

Google Pay löytyy lähes kaikista Android-käyttöjärjestelmän puhelimista ja useista eri älykelloista. Siihen voi liittää minkä tahansa Nordean maksukortin, myös yrityskortin. Jos käyttää Applen laitteita, mobiilimaksusovellus on Apple Pay, joka toimii iPhone-puhelimissa ja Apple Watch-älykelloissa.

Jos älymaksamisen haluaa viedä vielä pidemmälle, voi kokeilla maksamista vaikkapa tähän tarkoitetulla rannekorulla, avaimenperällä tai sormuksella. Lue lisää vaihtoehdoista verkkosivuillamme!

Kautto kertoo herättäneensä positiivista ihmetystä käyttäessään älysormusta ulkomaanmatkoilla.

 – Maksaminen onnistuu sormuksella todella sujuvasti.

Hyvät ja helpot ohjeet kaikkien edellä mainittujen vinkkien käyttöönottoon ja moneen muuhun tilanteeseen löydät verkkosivuiltamme www.nordea.fi. Jos et löydä ohjeista tarvitsemaasi tietoa, palvelemme sinua mielellämme Nordea Asiakaspalvelussa 0200 3000.