Digilehtiä lukee viikoittain 70 prosenttia suomalaisista

Digitaalisia sanoma- ja aikakauslehtiä lukee viikoittain eri laitteilla 70 prosenttia suomalaisista, kertoo Kansallinen mediatutkimus. Vuonna 2011 osuus oli 58 prosenttia.

Painettua lehteä lukee viikoittain 80 prosenttia suomalaisista.

Suomalaiset suhtautuvat mainontaan myönteisemmin printtimediassa kuin somessa. Painetussa sanomalehdessä julkaistuihin mainoksiin suhtautui myönteisesti 80 prosenttia vastaajista. Vain 26 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan sosiaalisessa mediassa.

Tutkimuksessa mitattiin muun muassa sanoma-, aikakaus- ja kaupunkilehtien lukijamääriä.

Kansallinen mediatutkimus on printtimedia-alan tilaama tutkimuskokonaisuus. Päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja Kantar TNS.

Uusimmat

Kotimaa

Jäikö pakastin tyhjäksi kesän herkuista? – Paviljongilla järjestettäviltä Wemmin markkinoilta saa lähiruokaa ja käsitöitä

Ay-pomo Ann Selin Ylellä: Kompromissi yrityksen koosta ei kelpaa irtisanomissuoja-asiassa

Merellä myrskyää, maalla kovimmat tuulet puhaltavat iltapäivällä

Jyväskylän Kauppakadulla väkivaltainen kahden miehen välienselvittely lauantaiyönä – nuorempi löi nyrkillä suoraan kasvoihin ja potkaisi maassa makaavaa päähän

Pelko saa kiinteistövälittäjät hiljenemään: asuntokäynneillä lähentelyä, koskettelua ja uhkailuja – Arveluttavimpiin kohteisiin mennään pareittain

KRP tekee kotietsintöjä Turun saaristossa – epäillyssä törkeässä rahanpesussa epäiltyjä on useita

Eurojackpotista 123 000 euron voitto Lempäälään – ensi viikolla potissa 38 miljoonaa euroa

Tuuli voi olla laajalti vaarallista – yö oli erittäin lämmin

Ongelmalähiöt puuttuvat Jyväskylästä – Poliisipäällikkö: Päätöstä poliisiaseman rakentamisesta Äänekoskelle odotetaan vielä syksyn aikana

Hyvä liikunnan opettaja ei moiti eikä vertaile – opettajan tehtävä on järjestää tunnit niin, että heikoimmatkin uskaltavat yrittää

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.