Finnair ihmettelee kuluttaja-asiamiehen päätöstä viedä yhtiö oikeuteen

Finnair sanoo maksavansa täysimääräisinä valtaosan korvauksista, joiden syy on tekninen vika.

Finnair ihmettelee kuluttaja-asiamiehen päätöstä viedä yhtiö markkinaoikeuteen peruttujen lentojen korvausten takia. Finnair sanoo maksavansa täysimääräisinä valtaosan korvauksista, joiden syy on tekninen vika.

Erimielisyys koskee tilanteita, joissa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Finnair katsoo, ettei niissä tilanteissa tarvitse maksaa vakiokorvausta, kuluttaja-asiamiehen mukaan taas täytyy. Molemmat perustelevat kantaansa Euroopan unionin tuomioistuimen linjauksilla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Kuluttaja-asiamies vie Finnairin markkinaoikeuteen – syyttää matkustajien harhaanjohtamisesta peruttujen lentojen korvauksissa