Energiayhtiön edustajaksi esittäytyvä kiertää asiakkaiden ovilla pyytämässä laskuja nähtäväksi – "Ei mitään tekemistä yrityksemme kanssa"

Jyväskylän Energian asiakaspalvelu on tällä viikolla saanut muutamia yhteydenottoja asiakkailta, jotka ovat kohdanneet Jyväskylän Energian työntekijäksi esittäytyneen miehen.

Kyseinen henkilö on kiertänyt Jyväskylässä ovelta ovelle -periaatteella ja pyytänyt saada nähdä ihmisten sähkölaskuja. Jyväskylän Energialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

– Emme osaa arvioida, mikä henkilöllä on tarkoitusperänä. Ikävää on, että yritystämme käytetään näin, JE:n palvelupäällikkö Marjut Jaatinen harmittelee.

Laskuista näkee Jaatisen mukaan perustietoja, eli osoitteen, käyttöpaikkatiedot, kulutustiedot ja muita tämän tyyppisiä asioita.

– En osaa arvioida, että mitä tietoja niistä on tarkemmin kyselty.

JE ei tee ovelta ovelle -kierroksia eikä pyydä ihmisten sähkölaskuja nähtäväksi. Asiakkaan tiloissa JE toimii useimmiten vain mittausten tai huoltotöiden vuoksi.

JE:n työntekijöillä on myös aina käytössään henkilökortit. Lisäksi esimerkiksi alihankintana JE:n nimiin töitä tekevillä urakoitsijoilla on käytössään urakoitsijakumppani-kortit. Nämä kortit voi aina pyytää nähtäväksi, mikäli epäilee JE:n työntekijäksi esittäytyvän henkilön tarkoitusperiä.

Jaatisen mukaan Jyväskylän Energia valmistelee parhaillaan asiasta rikosilmoitusta.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen verkko 1 kk / 6 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .