Kännykän käyttö parkkimaksussa kasvatti suosiota

Maksutapa on muita joustavampi.

Puhelinpysäköinti on kasvanut Jyväskylässä yli puolella EasyPark-palvelun tilaston mukaan. Parkkiruutuun ajetun auton kuski hoiti maksut puhelimella lähes 130 000 kertaa viime vuonna. Kasvu edelliseen vuoteen on runsaat 50 prosenttia.

Kasvu on samassa linjassa koko maan kanssa. Suomalaiset autoilijat ja motoristit maksoivat kadunvarsien ja parkkihallien pysäköintimaksuja EasyParkilla 6 miljoonaa kertaa viime vuonna. Määrä on 2 miljoonaa enemmän kuin vuonna 2015.

Palvelu ei ole sidottu vain älypuhelimiin. Sitä pystyy käyttämään myös soittamalla automaattiseen palvelunumeroon. Myös soittamalla parkkeeraava pystyy pidentämään tai katkaisemaan pysäköinnin etänä.

Palvelun etuna korttiin ja etukäteen maksettuihin kolikoihin on joustavuus.

- Jos parkkeeraaja maksaa kortilla, ei pysäköintiaikaa pysty etänä pidentämään. Ajan lyhentäminenkään ei onnistu, jos tekemisiin meneekin suunniteltua vähemmän aikaa. Seuraavaksi katoamislistalla on todennäköisesti korttimaksaminen, ennakoi EasyPark Suomen toimitusjohtaja Stefan Anderson.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen verkko joka päivä 15 eur. / 3 kk kestotilauksena

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .