Luulitko, että terveyskeskuksen tai hammashoitolan soittopalvelu on rikki? Syy saattoi olla malttamattomuudessasi

Potilaan tulee kuunnella ohjeet loppuun Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten terveyskeskuksiin tai hammashoitoloihin soittaessa.

– Siinä on ollut haasteita, että asiakkaat eivät ole malttaneet odottaa ja kuunnella, miten soittopyyntö jätetään, ja myöhemmin he ovat ihmetelleet, miksi takaisinsoitto ei toimi, kertoo osastonhoitaja Mirva Molkkari Kyllön terveysasemalta.

Maaliskuussa käyttöön otettu uusi puhelinpalvelu neuvoo, kuinka kuntalainen voi jättää soittopyynnön terveyspalveluille jonottamisen sijaan. Pelkkä palveluun soittaminen ei luo uutta soittopyyntöä.

Ennen soittopyynnön jättämistä asiakas valitsee puheluvalikolla asian kiireellisyyden.

Puhelintyöhön koulutetut hoitajat huolehtivat ensin kiireellisistä soittopyynnöistä. He antavat asiakkaalle ohjeita ja neuvoja sekä varaavat tarvittaessa aikoja vastaanotolle.

– Meillä on tavoittena, että jokainen jätetty soittopyyntö hoidetaan saman päivän aikana loppuun asti.

Molkkarin mukaan soittopalvelu ei tietenkään ole aukoton mutta pääsääntöisesti vastaus onnistuu tavoiteajassa.

Ruuhkaisimmillaan puhelinpalvelu on aina maanantaisin ja juhlapyhiä seuraavina arkipäivinä. Palveluista toivotaankin, että oman asian salliessa puhelinpalveluun otetaan yhteyttä näiden päivien ulkopuolella.

Kuntalainen voi myös hoitaa asiansa verkossa – käytössä on esimerkiksi sähköinen ajanvaraus- ja reseptin uusintapalvelu.

Jos netissä asiointi ei luonnistu, voi potilas mennä omalle terveysasemalleen palveltavaksi.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .