Näistä Veikkauksen mainoksista nousi kohu – nyt yhtiö lupaa suitsia mainontaansa

Toimitusjohtaja: "Olemme tehneet virheitä."

Veikkaus kertoo laittavansa osan mainontaansa tauolle syyskuun loppuun saakka.

Päätös koskee Veikkauksen kaikkea ostettua mainontaa lukuun ottamatta Loton, Eurojackpotin ja Vikingloton pottimarkkinointia sekä brändi- ja vastuullisuusmarkkinointia.

Veikkaus laittaa tauolle mainontaansa niin televisiossa, radiossa, printissä, netissä ulkomainonnassa kuin sosiaalisessa mediassakin. Yhtiön mukaan mainontaa ajetaan pikavauhdilla alas jo tämän viikon aikana.

Veikkauksen markkinointia kohtaan on viime aikoina esitetty kritiikkiä muun muassa sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi entinen kansanedustaja Tiina Elovaara (sin.) paheksui Veikkauksen radiomainontaa viime viikonloppuna Twitterissä.

Elovaara siteeraa tviitissään mainosta, jossa mies soittaa psykologille ja kysyy "onko ok hakea jännitystä elämään pelaamalla rahapelejä". Psykologi vastaa: "Kyllä on! Ei muuta kun pelaamaan."

Reilu kuukausi sitten kritiikkiä herätti Keno-pelin mainos, jossa rahapelaamisen sanottiin kuuluvan monen päivärutiineihin siinä missä kahvilla käynninkin.

Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski sanoo nyt, että yhtiö on pahoillaan aiheuttamastaan mielipahasta ja aikoo ottaa virheistään opiksi.

– Tosiasioita ei ole mitään syytä kiistää. Me olemme tehneet virheitä. Muutamat mainoksemme ovat olleet sellaisia, etteivät ne vastaa yhtiön hyväksyttyjä markkinointilinjauksia, Sarekoski sanoo tiedotteessa.

Veikkaus kertoo myös aloittavansa ulkoisen toimijan kanssa selvityksen, jossa käydään läpi yhtiön koko markkinointiin liittyvät prosessit.

Sarekosken mukaan Veikkaus selvittää tulevan puolentoista kuukauden aikana "pienintäkin yksityiskohtaa myöten", missä asioissa Veikkauksen pitää parantaa toimintaansa.

Markkinoinnin kokonaisarvion valmistumisen jälkeen tehdään päätökset korjaavista toimenpiteistä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Veikkaus laittoi puolet mainonnastaan tauolle – toimitusjohtajan mukaan yhtiön porua herättäneet mainokset eivät nauttineet yleistä hyväksyntää