Nordea järjestää satoja pankkipalveluiden neuvontatilaisuuksia senioreille

Pankkikonserni Nordea alkaa neuvoa tehostetusti ikäihmisiä digitaalisten pankkipalveluiden pariin. Nordea kaavailee järjestävänsä eri puolilla maata satoja neuvontatilaisuuksia, joissa opastetaan ikääntyneitä.

Yhteistyössä on mukana vanhusjärjestöjä ja heidän opastajiaan. Tilaisuuksia järjestetään ensivaiheessa pääkaupunkiseudun lisäksi myös Joensuussa, Kuopiossa, Tampereella ja Turussa.

– Moni seniori haluaa innokkaasti oppia käyttämään esimerkiksi mobiililaitteita pankkiasioiden hoidossa, mutta kokee tarvitsevansa tukea alkuun pääsemisessä, sanoo liiketoimintajohtaja Sari Tempakka.

Pankkitunnuksia tarvitaan laajasti eri palveluissa, joissa asiakkaan tulee varmentaa henkilöllisyytensä luotettavasti. Näitä ovat esimerkiksi verottajan tai Kelan toiminnat tai terveystietojen ja sähköisten reseptien Omakanta-palvelu.

Nordea kertoo, että sen yli 65-vuotiaista asiakkaista yli 60 prosenttia käyttää sekä verkkopankkia että maksukorttia. Jompikumpi on käytössä melkein kaikilla.