Pysäköinninvalvontaa koskevat valitukset kasvussa

Kuluttajariitalautakuntaan tuli viime vuonna lähes 170 valitusta, jotka liittyivät yksityiseen pysäköinninvalvontaan. Valitusten määrä kasvoi edellisestä vuodesta lähes kolmanneksella.

Valitusten määrän kasvuun on vaikuttanut se, että kuluttajan oikeuksista on netissä hyvin tietoa saatavissa. Toisaalta monella alalla kuluttajien oikeudet otetaan entistä paremmin huomioon, mikä puolestaan vähentää erimielisyyksiä.

Kaikkiaan valituksia tuli lähes 5 000. Suurin ryhmä oli edelleen autokauppaan liittyvät valitukset.

Viime vuonna lautakuntaan tuli lähes 600 autokauppaan liittyvää valitusta.

- Suurin osa valituksista koskee käytettyjen autojen vikoja, sanoo kuluttajariitalautakunnan varapuheenjohtaja Päivi Korpiola.

Puhelin- ja tietoliikennepalveluita koskevien valitusten määrä kääntyi viime vuonna sen sijaan selvään laskuun. Myös asuntokauppaa ja vakuutuksia koskevat valitukset vähenivät.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.