Rautakirja kiistää Hymyn tietovuotosyytökset

Rautakirja kiistää vuotaneensa aikakauslehti Hymyn sisällön Helsingin Sanomille. Ketjun mukaan lähettämössä ei ole havaittu lehden paketoinnin tai lähettämisen aikana mitään poikkeavaa.

Hymyn päätoimittaja Esko Tulusto epäili aamun Taloussanomissa tietovuotoa Rautakirjassa. Helsingin Sanomien eilisessä numerossa oli jo sanatarkkoja lainauksia ulkoministeri Ilkka Kanervan lähettämistä tekstiviesteistä, vaikka Hymy tuli myyntiin vasta saman päivän aamuna.

Helsingin Sanomat kiisti syytökset jo samassa Taloussanomissa. Rautakirja puolestaan lähetti aamupäivällä tiedotteen, jossa se vakuutti, että se ei ole vuotanut sisältöä medialle.

Rautakirjan toimialajohtajan Raimo Kurrin mukaan koko lähettämön henkilöstölle erityisesti tiedotettiin Hymyn sisällön turvallisuuteen liittyvät näkökulmat.

Rautakirja, Helsingin Sanomat ja Taloussanomat kuuluvat SanomaWSOY-konserniin.

Stubb astuu Kanervan tilalle jo perjantaina