Sut on nähty: Kampanja jalkautui Tourujoen Yöhön

Huhtikuussa käynnistynyt #sutonnähty-kampanja haastaa yksinäisyyden vähentämiseen arjen pienin teoin. Kampanjan taustalla on ajatus siitä, että meistä jokainen voi olla vähentämässä joko tutun tai tuntemattoman yksinäisyyttä omilla teoillaan.

Kampanja on jalkautunut syksyn aikana useampaan tapahtumaan puhumaan yksinäisyydestä. Kampanjan kohtaamat ihmiset ovat pitäneet yksinäisyysteeman esiin nostamista erittäin tärkeänä: kaiken ikäisillä on kokemusta joko omasta tai jonkun läheisen yksinäisyydestä ja tilanteeseen halutaan etsiä ratkaisuja.

Eri ikäisiä ihmisiä kohdattaessa on myös ollut hienoa huomata, miten paljon yksinäisyyden vähentämisen tekoja tapahtuu päivittäin. Ensi huhtikuuhun asti jatkuva kampanja näkyy Facebookissa sekä Instagramissa. Kampanjan toteuttaa neljä Keski-Suomessa toimivaa STEA- tai ESR-rahoitteista hanketta.

Kuvassa #sutonnähty-tiimi Tourujoen Yössä: Milla Ukkonen (vas.), Sirpa Pekkarinen, Maria Rinne, Anja Saksola, Anniina Ahlholm ja Minna Wacker.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.