Yhdeksän alkoholimainosta hylättiin viime vuonna

Panimoliiton ennakkotarkastustoimikunta hylkäsi viime vuonna viisi alkoholimainosta ja neljä käsikirjoitusta. Toimikunta tarkastaa ennakolta Panimoliiton jäsenyritysten televisio- ja ulkomainokset.

Liiton toimitusjohtajan Elina Ussan mukaan ennakkotarkastuksen tavoitteena on ehkäistä ylilyöntejä alkoholijuomien mainonnassa.

Toimikunta tarkasti viime vuonna yhteensä 92 mainosta tai käsikirjoitusta. Televisiomainoksista se hylkäsi neljä ja ulkomainoksista yhden, kertoo Panimoliiton viestintäpäällikkö Outi Heikkinen.

Ennakkotarkastustoimikunta aloitti toimintansa puolitoista vuotta sitten. Aluksi se tarkasti televisiomainokset, ja viime lokakuussa myös ulkomainokset tulivat tarkastuksen alaisiksi.

Panimoliiton jäsenyrityksiä ovat Hartwall, Olvi, Sinebrychoff ja Nokian Panimo.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.