Yhteydenotot Rikosuhripäivystykseen kasvoivat roimasti

Rikosuhripäivystyksen eri palveluissa oli viime vuonna 12 700 asiakasta, kun vuotta aiemmin asiakkaita oli 8 400.

Rikosuhripäivystykseen otetaan yhteyttä entistä useammin, ja erityisesti chat-palvelu on kasvattanut suosiotaan. Rikosuhripäivystyksen eri palveluissa oli viime vuonna 12 700 asiakasta, kun vuotta aiemmin asiakkaita oli 8 400.

Kyselyn perusteella yhä useampi, nyt jo lähes kaksi kolmesta tuntee Rikosuhripäivystyksen ainakin nimeltä, mikä voi selittää asiakasmäärän kasvua.

– Kasvu johtuu varmasti myös siitä, että olemme pystyneet valtioavun kasvun myötä parin viime vuoden aikana vahvistamaan entisestään koko maan kattavaa palveluverkostoamme, kertoo toiminnanjohtaja Leena-Kaisa Åberg.

Rikosuhripäivystyksellä on 31 palvelupistettä ympäri maata. Viimeksi helmikuussa avattiin palvelupiste Ahvenanmaalle. Vapaaehtoisia oli toiminnassa mukana viime vuonna yli 500.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Oletko joutunut rikoksen uhriksi?