Pariisin kevät - Meteoriitti

PARIISIN KEVÄT Meteoriitti SonyBMG



Yhden miehen yhtyeen Pariisin kevään toissakeväinen esikoisjulkaisu, liki täydellinen netti-ep Kattojen yllä lupasi suuria. Helsinkiläisen Arthur Tunesin pop-biisit olivat ihanan pirteitä ja toisaalta kiireettömiä - sekä kertakuulemalla tarttuvia. Genrelokeroihin ne eivät istuneet.

Ep:n kolme raitaa ( Samoilla raiteilla, Toisesta maailmasta ja Tuu rokkaa mun tanssilattiaa) ovat tuoreella albumilla sellaisinaan. Ehjää ei kannata korjata. Esikoistensa kavereiksi herra Tuneson vain loihtinut lisää taikaa.

Meteoriitilla syntikat ja rumpukoneet soivat sovussa akustisten kitaroiden ja Hammond-urkujen kanssa. Sanoitukset ovat vitsikkäitä, mutta eivät lainkaan niin naiiveja kuin ensin kuulostavat. Pikku Huopalahti on jo pikkuhitti, mutta hienoin veto on kaihoisa Pyykkipäivä, jonka tehoa vain lisää, ettei vierailevan naislaulajan äidinkieli ole suomi.

Kun Meteoriitti vielä päättyy niin upeaan rock-raitaan kuin Alkemisti, tekee levy mieli laittaa soimaan uudestaan heti päätyttyään. Hieno, omaperäinen debyytti.

AKI JÖRGENSEN

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.