Kaasu kallista autoissa

Jukka Metsälä Gasum Oy:stä kirjoitti kaasuautojen puolesta (KSML 20.1.). Hän varmaan tietää myös maakaasuautojen huonoista käyttökokemuksista, vaikka ei niistä mitään mainitse.

Helsinki luopui maakaasubusseista niiden kannattamattomuuden takia. Bussit olivat kaliita hankkia, niissä oli kalliit huolto- ja korjauskustannukset ja ne olivat myös epäluotettavia toiminnaltaan. Biokaasuautot ovat tekniikaltaan samankaltaisia verrattuna maakaasuautoihin.

Miksi yhä kaasua ajetaan voimanlähteeksi, kun se ei ole kilpailukykyistä? Varmaan huudetaan jo valtiota apuun subventoimaan tätä kannattamatonta bisnestä kuten tuulivoimassakin.

Jarmo Nahkamäki

kuljetuspäällikkö, eläkkeellä

Jyväskylä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Lyhyet

Lyhyet

Lyhyet

Mustamaalaus ei hyödytä Uuraisia

Palautussopimusten puute on ongelma

Sateenkaariliike vahingoittaa

Lyhyet

Lyhyet

Tietoisuuden lisääminen kieli­mahdollisuuksista ei tapahdu hetkessä

Edullisempaa parkkitilaa kaasu- ja sähköautoille

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.