Kaupan ehto on, että lupaus pitää

Kun joutuu pettymään lähes päivittäin markkinointiin ja niitä käyttäviin organisaatioihin, on kysyttävä, onko yrityksillä varaa menettää lisää asiakkaita katteettomilla lupauksilla, jopa petoksella.

Kun kauppa markkinoi tarjoustuotetta, on sitä oltava myös saatavilla jokaiselle halukkaalle.

Jos tuote loppuu, tilalle pitää saada joku vastaava tuote tai lappu, jolla saa kyseisen tuotteen myöhemmin. Näin tekee vain harva kauppa; kiitos heille. Sen sijaan pettymys vihastuttaa ja vie luottamusta.

Kun soitin erääseen keittiöalan liikkeeseen vuodenvaihteessa ostaakseni yhden oven – rakentajat olivat töissä – minulle kerrottiin haluamani kokoisen oven löytyvän liikkeestä. Hintakin ilmoitettiin. Lupasin tulla noutamaan.

Kun saavuin liikkeeseen, ei ovea ollutkaan. Ne olisivat olleet tilaustavaraa. Minulle kaupattiin noin kolme kertaa kalliimpia ovia, joita liikkeellä oli.

Kieltäydyin ostamasta, koska pidin summaa yhden oven hinnaksi liian korkeana.

En malttanut olla sanomatta, että koin tällaisen suoraan vedätyksenä ja petoksena. Pettymykseni oli todella suuri.

En aio enää liikkeessä asioida. Suuntaan mieluummin Tampereelle, josta saan vastaavan oven kohtuuhintaan.

Vaikka lasken mukaan matkakulut, jää oven hinta alle sen, minkä olin varautunut maksamaan siitä ovesta, joka minulle luvattiin, mutta mitä ei kuitenkaan ollut saatavana, vaan viikon odotus ja tilaus.

Eikö tämä jo opeta kauppoja myös Jyväskylässä olemaan asiakkailleen rehellinen ja lopettamaan kansalaisten pettämisen, niin markkinoinnin kuin puhelimenkin välityksellä?

Ainakin niin toivoisin näinä aikoina, jolloin kauppa ei usein käy riittävän hyvin – koska huono palvelu ja pettymys karkottaa ne loputkin asiakkaat.

Itselläni ei tällaiseen ole varaa, vaan pidän tärkeänä yrittäjän vastuuta ja rehellisyyttä kaikessa toimissani. Mihin on kadonnut rehellisyys ja asiakaspalvelu?

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Lyhyet

Tulevaisuuden työelämä kaipaa ”sosiaalisia nörttejä”

Lyhyet

Jätemaksu peritään moneen kertaan

Ilmastoasiat pöydälle, nyt!

Lyhyet 20.6.

Lyhyet 20.6.

Työpaikalla kiusaamista ei pidä sietää

Naisille jaetaan jatkuvasti pukeutumis- ja käytösohjeita

Lyhyet 19.6.

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.