Kenellä on vastuu, kun postia tulee väärään osoitteeseen?

Keskisuomalaisen (27.4.) uutinen kertoi käräjäoikeuden päätöksestä, jonka käsitän siten, että asiakas on vastuussa postinsa tulemisesta oikeaan osoitteeseen.

Sain opintotukea vuosina 1974–1979 ja opintolainan takaisinmaksun aloitin 1981. Lainaa nostin kotipaikkakuntani pankista, koska olin kyseisen pankin asiakas. Koko aikana pankki ei monista pyynnöistäni huolimatta suostunut lähettämään korko- ja lyhennyskuitteja osoitteeseeni Jyväskylässä, vaan lähetti ne itsepintaisesti vanhempieni osoitteeseen.

Jouduin hakemaan kuitit kotipaikkakunnaltani, mistä oli minulle paljon haittaa, varsinkin sen jälkeen, kun vanhempani olivat kuolleet. Pidin tätä niin huonona asiakaspalveluna, että siirryin toisen pankin asiakkaaksi.

Toinen huono kokemukseni on nykyajalta. Muutin asuntoa viisi vuotta sitten ja tein asianmukaisesti muuttoilmoituksen ja ilmoitin kaikille tahoille uuden osoitteeni. Muuten meni hyvin, mutta verotoimisto ei ole muuttanut tapojaan vaan lähettää yhä postini vanhalla osoitteellani. Posti kuitenkin selvittää osoitteeni ja tuo postin perille. Uuden osoitteeni olen ilmoittanut puhelimitse, kirjeitse, sähköisesti ja suullisesti käymällä verotoimistossa ilmoittamassa siitä. Lisäksi verotoimisto saa osoitteeni suoraan maistraatin rekistereistä.

Siis minäkö vastuussa siitä, että postini tulee oikeaan osoitteeseen?

Kaija Hammar

Jyväskylä

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Lyhyet

Turvapaikan perusteet on määritelty laissa

Hävittäjät vai ohjukset Suomen turvaksi?

Uskalla yrittää ja ole rohkea!

Kohtuus ja oikeus ovat demokratian perustaa

Kiusaamista pitää vähentää

Metsä on meidän mahdollisuutemme

Ilmastonmuutoksesta kannattaa välittää

Lentämistä on syytä rajoittaa

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.