Kuulovammaiset huomioitava

Virastoissa ja pankeissa asioidessani virkailijat ovat ystävällisiä ja asiallisia. Yhteen epäkohtaan olen kuitenkin törmännyt, nimittäin virkailijoiden hiljaiseen puheääneen. Satun olemaan kuulovammainen, joten joskus jää jotain tärkeää kuulematta ja näin sattuu turhaan lisätyötä aiheuttavia erehdyksiä.

Toivonkin, että virkailijat ottaisivat huomioon, että asiakas on kuulovammainen, viimeistään siinä vaiheessa kun asiakas pari kertaa sanoo: "mitä".

Kaikki eivät osaa viittomakieltä eikä aina ole toista henkilöä tulkkaamassa ja olen kyllä kuullut terveidenkin asiakkaiden valittavan virkailijoiden puheääntä. Puhukaa hyvät virkailijat selvästi ja kuuluvasti, siten te teette palvelustanne entistä paremman, josta kakki hyötyvät - myös te itse.

HELI TARHANEN Jyväskylä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Matala syntyvyys eläkejärjestelmän haaste

Lyhyet

Autoileva asiakas tekee omat johtopäätökset myös pysäköinnistä

Lyhyet

Raideinvestoinnit ovat nyt järkeviä

”Kolmatta tietä” ei ole eikä tule!

Lupaukset on pidettävä ja hinnankorotukset peruttava

Lyhyet

Lyhyet

Lyhyet

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.