Laatu maksaa

Usein katukuvassa näkyvät merkkivaatteiden käyttäjät yhdistetään leuhkimiseen ja huonoon itsetuntoon. Ihmiset luulevat merkkivaatteiden käyttäjien yrittävän todistaa olevansa enemmän mitä ovat, siksi siihen viitataan huonolla itsetunnolla. Se on väärin: ei kalliimpien, laadukkaampien tuotteiden ostaminen ja käyttäminen tee kenestäkään tyhmempää. Minusta se kertoo hyvästä itsevarmuudesta, menestyksestä elämässä ja kaikkihan haluavat näyttää huolitelluilta. Menestyvä henkilö on hyvä roolimalli kaikille niille, jotka haluavat myös ostaa jotain kalliimpaa ja menestyä.

Ihmisten kannattaisi miettiä ostoksiaan enemmän. Eihän kukaan hyödy viiden euron räteistä, jokta tuhoutuvat ensimmäisessä pesussa. Laadukkaat tuotteet elävät pitempään, jopa kymmeniä vuosia. Vuosien jälkeen merkkituotteen voi myydä eteenpäin vintagena, jolloin se kyllä maksaa itsensä takaisin ja yleensä saa vähän ylimääräistäkin. Muutenkin kaikki rakastavat ylellisiä materiaaleja ja erikoisia leikkauksia.

Nykyisin nuorilla näkyy Louis Vuittonin ruutukuosisia Speedy-mallisia laukkuja, Dolce & Gabbanan aurinkolaseja, Guccin nahkatakkeja ja Jimmy Choon korkokenkiä vaikka ne ovatkin kalliita. Juuri nämä seikat tekevät katukuvasta tyylikkään mutta räväkän. Itse Louis Vuittonin Speedy-laukun ja Hérmesin Birkinin omistajana suosittelen niitä kaikille ylellisyyttä ja tyylikkyyttä hakeville.

ANASTASIA HALMU Jyväskylä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Mökki vanhenee, mutta vero nousee

Nettiostaminen on helppoa, mutta valppaana pitää olla

Koronakriisistä noustaan kestävällä elvytyksellä

Tuuli- voimalasta ei kerrottu

Outoja teesejä Muuramen päätöksenteosta

Lyhyet

Lyhyet

Mielipidekirjoitus: Muuramen kuntapolitiikka muutoksessa

Keski-Suomi liikkeelle

Sanomasi oli löysää, Wallinheimo!

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.