Ruuhkat verotoimistossa järkyttivät

Olin asioimassa Jyväskylän verotoimistossa ja kokemukseni oli suuri yllätys. Yksilöllistä palvelua tarvitsevia asiakkaita oli koko ajan noin 60–80, jotka odottivat kärsivällisesti, mutta tuskastuneina vuoroaan. Itse odotin kaksi ja puoli tuntia. Olisin hyvin voinut tulla seuraavana päivänä, mutta päätin seurata tilanteen loppuun asti.

Kokemus oli suoraan sanoen järkytys. Keskustelin paikalla olleiden työntekijöiden kanssa, jotka hoitivat työnsä mallikkaasti. Heitä oli vain aivan liian vähän!

Nyt kysymyksiä verotoimiston johdolle. Hehän vastaavat organisaation koosta ja toimivuudesta.

Olette aivan varmasti tietoisia tulevista tärkeistä h-hetkistä verotettavien kannalta. Minkä vuoksi ette varaudu sellaisia päiviä varten henkilökunnan mitoituksessa? Se on teidän työtänne. Sain työntekijöiltänne vastauksen, että teille on aivan turha puhua, heitä ei kuitenkaan kuunnella. Surullinen sanoma työntekijöiltänne.

Elämme juhlavuotta hyvinvointivaltiossa, jota on rakennettu tiedolla, taidolla ja työllä. On suorastaan järkyttävää todeta, että kehnointa palvelua yksityisten ihmisten kannalta saa pankeissa ja verotoimistoissa, organisaatioissa, joissa tämän maan veronmaksajien luomaa hyvinvointia pyöritetään.

Ahti Vielma

Jyväskylä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Lyhyet

Lyhyet

Jyväskylän joukkoliikenne edullisemmaksi

Lyhyet

Suomen rahanpesulaki kaipaa pikaista remonttia

Syyttäjälaitosta pitikin uudistaa

Lyhyet

Lyhyet: Kierrätys- ja uusiutuvat luonnonvarat on pop in! Missä viipyy puukorinenauto, fillareita on jo?

Mielipide: Jyväskylä kehittyy – vai kehittyykö?

Mielipide: Rapautuuko lukion yleissivistävyys?

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.