Tilattu taksi ei tullut, kuka korvaa vahingon?

Olen tähän asti elänyt harhaluulossa, että kun taksikeskukselta tilaa ennakkoon taksin, ja se luvataan lähettää, niin näin myös tapahtuu. Joten ikävä yllätys oli melkoinen, kun toissa maanantaina odottelin kotona taksia, joka ei koskaan tullut.

Olin tilannut taksin Uuraisten taksista (puh 014 106 463) maanantaiaamuksi 7.4. kello 7:30. Kellonaika, tilaaja ja osoite olivat oikein ja keskus kysyi puhelinnumeroni kuten tapana on. Taksi luvattiin lähettää.

Kun sitä ei kuulunut määräaikaan mennessä, soitin taksikeskukseen. Ylimielisen oloinen asiakaspalvelija kertoi, että yksikään auto ei ole kuitannut tilausta, joten mitään kyytiä ei ole tulossa. Henkilö ei suostunut antamaan mitään yhteystietoja, jonne olisin voinut valittaa asiasta. Kertoi vain, että vika ei ole heidän vaan Uuraisten taksin, mutta lupasi lopulta, että hänen esimiehensä ottaa yhteyttä.

Esimies ei ottanut yhteyttä, eikä minulla ole muuta numeroa tiedossa kuin taksin tilausnumero, josta apua ei siis tule. Netistäkään ei löydy yhteystietoja sellaiselle yritykselle kuin "Uuraisten taksi". Minne kohdistan valituksen ja korvausvaatimukseni, kun taksitarkastajaakaan ei Keski-Suomessa näytä olevan. Kuluttajaneuvojan kanta on, että korvausvaateella on tässä tapauksessa asiallinen perusta.

On mahdoton ajatus, että asiakkaan olisi varmistettava kyydin tulo taksiyrittäjiltä sen jälkeen, kun ennakkotilaus on hyväksytty. Vai pitäisikö soittaa jokaiselle kuljettajalle erikseen, ja kysyä, että aikooko tämä kuitata tilauksen? Miksi taksikeskus ei edes ilmoita asiakkaalle, että kyytiä ei ole tulossa vaikka tilauksen yhteydessä puhelinnumero kysytään?

Minulla olisi ollut Uuraisten taksikyydeille käyttöä muutaman kuukauden ajan maanantaiaamuisin, mutta koska kyytiin ei voi luottaa, joudun kulkemaan linja-autolla. Tästä aiheutuu omat ongelmansa, mutta työmatkalle on pakko lähteä ajallaan ja se ei Uuraisten taksiin turvautuen näytä onnistuvan.

ANNE RANNILA Uurainen, Jokihaara

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Mielipidekirjoitus

Kaupunkipyörät ovat osa ketterän kestävää liikkumista

Suomipop, pyörätuolit ja taksien kyydit

Valvonta on yhteistyötä

Hallitus vie meitä kerrostaloihin

Lentäen vai netitse?

Lyhyet

Lyhyet

Kohtuuden pitää riittää – työelämässäkin

Lyhyet

Kulmuni on paras johtaja keskustalle

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.