Virhe pääkirjoituksessa

Keskisuomalaisen pääkirjoituksessa 25.2. 2010 Metsäliiton pääjohtaja Kari Jordan leimattiin rajattoman ahneeksi. Hänen väitettiin vuosipalkkiosta luopumisen vastineeksi ottaneen M-Realin osakkeita 150 000 euron arvosta. Tämä väite ei ole totta. Väärä tieto pohjautui saman lehden taloustoimittajan mokaan, jota tämä pyysi anteeksi taloussivulla 27.2.2010.

Halventavien väitteiden esittäminen Metsäliiton johtohenkilöistä osuu tavattoman herkkään ajankohtaan. Ainoa kotimaisessa omistuksessa ja hallinnassa oleva iso metsäyhtiömme ja maamme suurin puunostaja, Metsäliitto, on juuri käynnistämässä pääomansa vahvistamiseksi lisäosuuksien merkintää. Oliko virhetiedon julkistaminen juuri tässä tilanteessa vain onneton sattuma?

TAPIO LAIHO Metsäliiton edustajiston jäsen Jyväskylä

Keskisuomalainen pahoittelee pääkirjoituksen virhettä. Samoin kuin lehden talousosastossa 24.2. julkaistu virheellinen uutinen M-realin maksamista palkkioista, perustui myös pääkirjoitus M-realin kotisivujen sijoittajaosiossa kohdassa "Johdon palkat ja palkkiot" olleeseen virheelliseen tietoon ja siitä tehtyyn tulkintaan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu