Postin palvelut parantuneet

Postin toimintoja on uudistettu viimeisen parinkymmenen vuoden aikana vastaamaan palvelutarpeiden muutoksia. Postin toimintojen radikaali vähentäminen sekä maaseudulla ja taajamissa tai toiminnan siirtäminen asiamiespisteiksi sai aikanaan laajaa kritiikkiä.

Muutos on onnistunut ilmeisesti varsin hyvin ja posti on näyttänyt luovilla ratkaisuillaan esimerkkiä myös muille toimijoille. Palvelut ovat esimerkiksi maaseudulla parantuneet. Posti toimittaa lähetykset tarvittaessa kotiovelle asti.

Kauppa- tai kioskitoimintojen yhteyteen perustetut asiamiespisteet ovat merkinneet aukioloaikojen pidentymistä ja palvelujen monipuolistumista.

Postin toimipisteiden palvelut ovat myös ilahduttavasti kehittyneet.

Palvelu on erinomaisen kohteliasta ja asiantuntevaa. Toimipisteissä on tarjolla myös muita tuotteita. Esimerkiksi Jyväskylän pääpostissa on myytävänä mm. toimistotarvikkeita, makeisia ja jopa edullisia silmälaseja. Tämä on parhaimmillaan asiakaspalvelua.

Postilla on myös tulevaisuudessa tärkeä palvelutehtävä. Sähköisen asioinnin myötä perinteisten kirjeiden määrä on vähentynyt, mutta postilla voi olla tulevaisuudessa merkittävä rooli sähköisessä viestinnässä ja sähköisen kaupan palveluissa.

Jo nyt olisi teknisesti mahdollista, että jokainen kansalainen tavoitettaisiin osoitteesta etunimi.sukunimi@posti.fi ja www.posti.fi-osoitteesta voisi tilata mitä tahansa tuotteita toimitettavaksi kotiin sovittuna ajankohtana. Kauppapalvelujen uudistuessa postilla ja sen yhteistyökumppaneilla on merkittävä rooli.

PEKKA NEITTAANMÄKI Jyväskylä

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.