Posti odottaa verkkokaupan kasvavan – pakettien kotiintoimitus moninkertaistunut koronakriisin aikana

Posti on jo aiemmin pidentänyt pakettien säilytysaikaa postikonttoreissa ja automaateissa viikosta kolmeen viikkoon. LEHTIKUVA / HANNA MATIKAINEN

STT

Valtionyhtiö <Company>Posti </Company>kertoo, että kotiin toimitettavien pakettien määrä on kasvanut moninkertaiseksi koronavirusepidemian aikana. Yhtiö odottaa, että verkkokauppa kasvaa normaalia nopeammin seuraavien kuukausien aikana.

Postin kotimaan pakettiliiketoiminnasta vastaava johtaja Arttu Hollmérus sanoo tiedotteessa, että kotipakettien tilaukset ovat viime viikkojen aikana olleet jopa nelinkertaisia normaaliin verrattuna.

–  Ihmiset ovat koronan takia kotona, ja tarve tavaroiden tilaamiselle on luonnollisesti kasvanut, Hollmérus kertoo.

Yhtiön mukaan kasvanut kysyntä ei ole näkynyt toiminta-ajoissa. Pienessä osassa pakettien jakelua voi esiintyä viiveitä.

Posti on koronaepidemian vuoksi muuttanut toimintaansa niin, että lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen, vaan jakaja jättää lähetyksen oven taakse soitettuaan ovikelloa. Vastaanottajalta ei myöskään vaadita allekirjoitusta.

Asiakas voi tilausta tehdessään valita haluamansa ajankohdan kotiintoimitukselle. Vaihtoehtoisesti hän voi hyväksyä paketin jättämisen ovelle, vaikka ketään ei olisi kotona.

Posti on myös aiemmin pidentänyt pakettien säilytysaikaa postikonttoreissa ja automaateissa viikosta kolmeen viikkoon. Yhtiön mukaan pääosa lähetyksistä noudetaan yhä ensimmäisten päivien aikana, mutta tarkoituksena on varmistaa mahdollisuus noutaa paketit poikkeustilanteesta huolimatta. Pidennetty säilytysaika jatkuu valmiuslain voimassaolon ajan.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut