Kantar: Mediamainonnan nousu jatkuu, sanomalehti- ja televisiomainonnan määrä laskee

Mainonnan panostukset kasvoivat radiossa, verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. LEHTIKUVA / RONI REKOMAA

STT

Mediamainonnan määrä kasvoi viime vuonna 1,2 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, kertoo <Company>Kantar</Company>. Viime vuonna mediamainontaan käytettiin yhteensä 1  259 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaiseen mediaseurantaan sekä vuosittaiseen erillistutkimukseen.

Mediaryhmien osuuksia perinteisellä mediaryhmäjaottelulla tarkasteltaessa mainonnan panostukset kasvoivat radiossa, verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Printissä ja televisiossa panostukset puolestaan laskivat. Verkkomedian mainonta kasvoi yhdeksällä prosentilla, painetuissa sanomalehdissä mainonta puolestaan laski yhdeksällä prosentilla.

Radiomainonta nousi kuudella prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna, televisiomainonta laski viidellä prosentilla.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut