Kekin Koneen loppuunmyynti alkoi jo kymmenen vuotta sitten Viitasaarella – "Parhaina päivinä laakereita haettiin vaikka taksilla Helsingistä, jos asiakkaalla oli hätä"
Kekin Koneen ovesta astuu sisään päivän ensimmäinen asiakas, todennäköisesti myös päivän viimeinen. Kesäasukas Seppo Arkivuo Reisjärveltä ostaa raivaussahaan leikkaussiimaa. Eikä vain osta, vaan haluaa, että kauppias opettaa hänelle, kuinka siima pannaan leikkuupäähän paikoilleen.
– Itseltä ei tahdo onnistua. Arvelin, että täällä opastetaan. Muualla sanotaan, että laita itse, Arkivuo sanoo.
Passaahan se yrittäjä Teuvo Kekille, 76. Homma onnistuu ja hinta on kymmenen euroa siiman kanssa. Arkivuo kysyy, käykö pankkikortti.
– Ei käy enää, mutta tarvittaessa voi maksaa kahdella viitosella, Kekki keventää tapansa mukaan.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.