Suomen näkyvyys maailmalla parani itsenäisyyden juhlavuonna: koulutus ja keppihevoset kiinnostavat

Suomi 100 -kynttiläteos Lutakon aukiolla itsenäisyyspäivänä 2017. Tiina Mutila

STT

Suomen satavuotisjuhlavuosi nosti maan tavallista laajemmin esille maailman mediassa, kertoo ulkoministeriön kysely. Vuosittaisessa kyselyssä edustustot arvioivat, millaiset uutiset kiinnostivat ja mitkä olivat Suomen vahvuudet tai heikkoudet.

Juhlavuonna näkyvyys vahvistui kaikkialla. Parhaiten Suomi huomattiin Yhdysvalloissa, Saksassa, Japanissa, Britanniassa ja lähialueilla. Eniten näkyvyyttä tuli odotetusti itsenäisyyspäiväviikolla, jolloin pelkästään kansainvälisiä verkkoartikkeleita julkaistiin yli 2 600.

Aikaisempien vuosien tapaan koulutus oli selkeästi merkittävin yksittäinen kiinnostava teema. Myös perustulokokeilu, suomalainen kulttuuri ja keppihevosharrastus kiinnostivat ulkomailla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.