"Tulemme voimakkaasti kasvattamaan ketjua seuraavan kolmen vuoden aikana."
Kotipizza suunnittelee perustavansa valtakunnallisen laatuhampurilaisia myyvän ravintolaketjun. Konserni ilmoitti torstaina ostaneensa enemmistöosuuden Day After Day -yhtiöstä, jonka alla toimii muun muassa Helsingin Sörnäisissä sijaitseva Social Food Street Burgerjoint -ravintola.
– Tulemme voimakkaasti kasvattamaan ketjua seuraavan kolmen vuoden aikana. Road map (suunnitelma) tarkentuu tässä lähiaikoina, sanoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen STT:lle.
Premium-burgerimarkkinoilla kisaavat tällä hetkellä muun muassa Friends & Brgrs sekä Naughty BRGR, joilla kummallakin on ravintoloita muutamissa kaupungeissa. Tavallisten hampurilaisten hinnat ovat ketjuissa usein 8–12 euron tienoilla eli jonkin verran kalliimpia kuin perinteisissä pikaruokaketjuissa.
Premium-ketjut markkinoivat itseään usein käsin tehdyillä hampurilaisilla ja tuoreilla raaka-aineilla.
Kotipizza Groupin Tervanen sanoo, että yhtiön olisi mahdollista perustaa uuden hampurilaisketjun ravintoloita itse tai franchising-pohjalta. Esimerkiksi Kotipizza-brändin ravintoloita pyöritetään franchising-mallilla ja mukana on reilut 200 yrittäjää ja 270 ravintolaa.
Uusista premium-hampurilaisketjun ravintoloista on tarkoitus tehdä Kotipizza-ravintoloita omaperäisempiä.
– Nämä ovat paljon persoonallisempia, paikallisempia ja indie-henkisempiä paikkoja, arvioi Tervanen.
Kotipizzan hampurilaisketjuaikeista kertoi torstaina muun muassa Kauppalehti.