Finnair ihmettelee kuluttaja-asiamiehen päätöstä viedä yhtiö oikeuteen

Finnair sanoo maksavansa täysimääräisinä valtaosan korvauksista, joiden syy on tekninen vika.

Finnairin mukaan sen asiakkaat saavat asianmukaisen korvauksen teknisen vian aiheuttamista myöhästymisistä. Juha Poutanen

STT

Finnair ihmettelee kuluttaja-asiamiehen päätöstä viedä yhtiö markkinaoikeuteen peruttujen lentojen korvausten takia. Finnair sanoo maksavansa täysimääräisinä valtaosan korvauksista, joiden syy on tekninen vika.

Erimielisyys koskee tilanteita, joissa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Finnair katsoo, ettei niissä tilanteissa tarvitse maksaa vakiokorvausta, kuluttaja-asiamiehen mukaan taas täytyy. Molemmat perustelevat kantaansa Euroopan unionin tuomioistuimen linjauksilla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.