Max Perttula huippukalliilla tuoksulla maailmanmarkkinoille

Viitasaarelaislähtöinen parfymööri Max Perttula on saanut kansainvälistä tuulta purjeisiin. Nyt nokka on kääntynyt kohti ulkomaanmarkkinoita uudella Sofia Kazakov -luksustuoksulla. Parfyymi on suunniteltu vaativaan makuun, ja hintaa tuotteella olisi noin 20 000 euroa. Keväällä Perttula nousi esiin yllättävää kautta, Lidl-ketjun Grillimaisteri-tuoksujensa myötä.

- Sofia Kazakov Eau de Parfum on todella vahva tuoksu, ja täysin erilainen kuin aiemmat suunnittelemani. Sofia Kazakov on suunnattu ensisijaisesti ulkomaille, ja se on tarkoitus saada myyntiin syksyyn mennessä, Perttula hehkuttaa.

Parfymööri luonnehtii hajuvettä myskiseksi, hieman feromonimaiseksi. Tuoksulla ei ole yhteyttä luontoon kuten Perttulan luomuksilla usein on, vaan kyseessä on "fantasiatuoksu". Kiinnostusta on löytynyt muun muassa Venäjältä ja Dubaista, ja innokkaita myyntiketjuja on tiedossa.

Sofia Kazakov esiintyy Liv-kanavalla syksyllä alkavassa Suomen täydelliset venäläisnaiset -sarjassa. Ohjelmassa tullaan esittämään nimikkohajuveden lanseeraustapahtuma.

Myös Perttulan muut projektit ovat lähteneet käyntiin hyvällä sykkeellä. Grillimaisteri-kiertueella tuoksut ovat käyneet hyvin kaupaksi, ja vastaanotto on ollut lämmin.

- Voisin sanoa, että Grillimaisteri-tuoksujen ympärillä on jopa jonkinlainen villitys. Tempauksesta olen saanut runsaasti lisää näkyvyyttä, nyt odotellaan yhteistyön jatkumista Lidlin kanssa.

Perjantaina järjestettävässä Helsinki-päivässä Perttula tuo myyntiin myös toisen uuden, Sinebrychoffin taidemuseon kanssa kehittämänsä Fanny -tuoksun. Tämä on parfymöörin mukaan viileä, juhannusruusumainen tuoksu.

Helmikuussa alkaneella nousukiidolla ei näy loppua. Monet yllättävätkin tahot ovat esittäneet kiinnostusta Perttulan tuotteisiin. Parfymöörillä on tällä hetkellä kytemässä muitakin projekteja, joista hän ei toistaiseksi voi kertoa.

- Kaikki tämän eteen tehty työ alkaa vihdoin tuottaa tulosta. Minulla on sellainen tunne, että lähiaikoina on tapahtumassa jotain valtavaa.

Tiukasta työtahdista huolimatta Perttula aikoo palata kotiseuduilleen vähintäänkin heinäkuisille Wilma-markkinoille.

- Vaikka toiminta kasvaisi kuinka suureksi, Viitasaarta en unohda.

Mainos: Nordea

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut