Kirby: Triple Deluxe HAL Laboratory

Johannes Valkola

Harva peli käyttää Nintendo 3DS:n 3D-tehostetta yhtä etevästi kuin Kirby: Triple Deluxe.

Tasohyppelypelissä edetään perinteisesti sivuttain, mutta sen maailma tuntuu syvyyssuunnassa erityisen elävältä. 3D kannattaakin säätää tappiinsa, jotta saa heitettyä viholliset ruudulta ulos, puut kaatumaan taustalta päälle ja bumerangit viuhumaan edestä taakse.

Ilahduttavasti tehokeino ei jää pelkäksi visuaaliseksi kikkailuksi, vaan sen varassa on kekseliästä pelisuunnitteluakin. 3D:n avulla ympäristöstä paljastuvat salaiset piilopaikat, erikoisesineet ja vale-esteet. Välillä myös siirrytään kauemmas taustalle sekä erotetaan vihollisten hämäyshyökkäykset aidoista.

Pallerohahmo Kirby pystyy imemään viholliset sisäänsä ja saamaan siten niiden taidot. Pelissä muututaankin hetkessä vaikkapa ninjasta tulipalloksi tai roomalaisesta sotilaasta autonrenkaaksi. Hassusta roolileikistä kumpuaa lisäksi tärkeää pelillistä ryhtiä.

Suloiselta tyylittelyltään pelin voisi mieltää vain lasten huviksi, mutta pätevä kokonaisuus viehättää aikuistakin. Luontevasti kasvavan haasteen puolesta se myös sopii molemmille.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.