Enemmistö suomalaisista vähentäisi alkoholimainontaa

Yli puolet suomalaisista rajoittaisi alkoholimainontaa ja rajaisi sen pelkkien tuotetietojen kertomiseen.

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n tutkimuksessa selvisi myös, että kolme neljäsosaa suomalaisista toivoo politiikan perustuvan alkoholin kulutuksen vähentämiseen, jos vaihtoehtona olisi alkoholiteollisuuden, kaupan ja ravintoloiden työpaikkojen lisääminen.

Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee parhaillaan alkoholilainsäädännön kokonaisuudistusta.

- Alkoholipolitiikka ei ole elinkeinopolitiikkaa vaan terveys- ja hyvinvointipolitiikkaa, toteaa Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi tiedotteessa.

TNS Gallupin toteuttamaan kyselyyn vastasi reilu tuhat 18-79-vuotiasta suomalaista.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut