Työryhmä ei kieltäisi alkoholin mielikuvamainontaa

STT

Alkoholin mielikuvamainontaa ei olla kieltämässä. Panimoteollisuuden kanta voitti niukasti sosiaali- ja terveysministeriön työryhmän äänestyksessä.

Terveysasiantuntijat olisivat halunneet rajata mainonnan tuotetietoihin, jolloin niissä kerrottaisiin esimerkiksi oluen tai siiderin mausta, alkuperästä ja vahvuudesta. Rajoittamisella haluttaisiin suojella nuoria alkoholimarkkinoinnin haitoilta.

Eduskunnassakin on ollut halua kieltää alkoholin mielikuvamainonta.

Se on kielletty Ranskassa ja Ruotsissa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.