Kännissä olet ääliö -kampanja käyntiin

STT

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto pyrkii vaikuttamaan humalahakuiseen juomakulttuuriin vakuuttamalla suomalaisille, että kännissä olet ääliö. Erityisesti 18-30-vuotiaille suunnatulla kampanjalla on määrä herättää julkista keskustelua humalajuomisen sosiaalisista vaikutuksista.

Maanantaina käynnistyneen kampanjan nettisivuille ohjataan tv- ja kadunvarsimainosten avulla. Nettisivut löytyvät www.kännissä-olet-ääliö.fi -osoitteesta.

- Haluamme tarjota nuorille välineitä kyseenalaistaa Suomessa vallitsevat juomatavat ja kännigloorian. Lisäksi haluamme rohkaista ihmisiä puuttumaan ääliökäyttäytymiseen ja miettimään omaa käyttäytymistään ja asenteitaan, kertoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimitusjohtaja Tero Kallio.

Kallion mukaan alkoholihaittoja voidaan olennaisesti vähentää vain juomatapavalistuksen kautta.

Kännissä olet ääliö -kampanja järjestettiin edellisen kerran vuosina 2007-2008.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.