Päivittäistavarakaupassa kovin kasvu vuosikymmeniin: K-kaupat ja halpahintamyymälät nostivat markkinaosuuttaan – ketjuista Tokmanni, HalpaHalli, K-Citymarket ja Prisma lisäsivät eniten myyntiään

K-Citymarketit kasvattivat viime vuonna myyntiään yli 12 prosenttia. Nea Muikku pakkasi joulukuussa verkko-ostoksia Seppälän Citymarketissa Jyväskylässä. Tiina Mutila

Päivittäistavaramyynnin arvo ylitti 20,2 miljardia euroa Suomessa vuonna 2020. Kun ateriointia siirtyi enemmän kotioloihin koronaviruspandemian takia, lisääntyi päivittäistavaramyymälöiden myynnin volyymi 6,6 prosenttia edellisvuodesta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Keskisuomalainen digi vain 9,90 € / kk ja käytössäsi on verkon rajaton käyttöoikeus, päivän lehti -sovellus sekä uutissovellus mobiililaitteille.

Voit myös vaihtoehtoisesti tilata määräaikaisen 24 h digitilauksen.

Tilaa tästä 2 kk vain 9,90 € / kk Tilaa 24 h 3 € Olen jo tilaaja