Päivittäistavarakaupassa kovin kasvu vuosikymmeniin: K-kaupat ja halpahintamyymälät nostivat markkinaosuuttaan – ketjuista Tokmanni, HalpaHalli, K-Citymarket ja Prisma lisäsivät eniten myyntiään

K-Citymarketit kasvattivat viime vuonna myyntiään yli 12 prosenttia. Nea Muikku pakkasi joulukuussa verkko-ostoksia Seppälän Citymarketissa Jyväskylässä. Tiina Mutila

Päivittäistavaramyynnin arvo ylitti 20,2 miljardia euroa Suomessa vuonna 2020. Kun ateriointia siirtyi enemmän kotioloihin koronaviruspandemian takia, lisääntyi päivittäistavaramyymälöiden myynnin volyymi 6,6 prosenttia edellisvuodesta.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa tästä 2 kk vain 9,90 € / kk Tilaa 24 h 5 €

Digitilauksen sisältö

  • KSML.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi

Mainos: Keskisuomalainen

Monipuoliset sisältömme odottavat sinua!

| Päivitetty