S-ryhmä kaavailee uudenlaisia verkkoruoan keräilykeskuksia isoihin kaupunkeihin, Jyväskyläkin mietinnässä – osuuskaupoissa on pulaa työntekijöistä, avoinna on tuhat työpaikkaa

SOK:n pääjohtaja Hannu Krook sanoo, että kaupunkien keskustat saattavat näivettyä, jos käyttötavarakauppa menee liikaa verkkoon. Hänen mukaansa Sokosten verkko- ja kivijalkakauppa täytyy saada toimimaan sujuvasti yhdessä. Hanna Marjanen

S-ryhmä vastaa ruoan verkkokaupan kiristyvään kilpailuun uusilla toimintatavoilla. Se kaavailee suurimmissa kaupungeissa isojen kauppojensa yhteyteen automatisoituja keräilykeskuksia, joissa olisi 3 000–5 000 artikkelin perusvalikoima. Vielä nyt valtaosa verkossa myytävästä ruoasta kerätään myymälöistä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Keskisuomalainen digi vain 9,90 € / kk ja käytössäsi on verkon rajaton käyttöoikeus, päivän lehti -sovellus sekä uutissovellus mobiililaitteille.

Voit myös vaihtoehtoisesti tilata määräaikaisen 24 h digitilauksen.

Tilaa tästä 2 kk vain 9,90 € / kk Tilaa 24 h 3 € Olen jo tilaaja