S-ryhmä kaavailee uudenlaisia verkkoruoan keräilykeskuksia isoihin kaupunkeihin, Jyväskyläkin mietinnässä – osuuskaupoissa on pulaa työntekijöistä, avoinna on tuhat työpaikkaa

SOK:n pääjohtaja Hannu Krook sanoo, että kaupunkien keskustat saattavat näivettyä, jos käyttötavarakauppa menee liikaa verkkoon. Hänen mukaansa Sokosten verkko- ja kivijalkakauppa täytyy saada toimimaan sujuvasti yhdessä. Hanna Marjanen

S-ryhmä vastaa ruoan verkkokaupan kiristyvään kilpailuun uusilla toimintatavoilla. Se kaavailee suurimmissa kaupungeissa isojen kauppojensa yhteyteen automatisoituja keräilykeskuksia, joissa olisi 3 000–5 000 artikkelin perusvalikoima. Vielä nyt valtaosa verkossa myytävästä ruoasta kerätään myymälöistä.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa tästä 2 kk vain 9,90 € / kk Tilaa 24 h 5 €

Digitilauksen sisältö

  • KSML.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi

Mainos: Keskisuomalainen

Monipuoliset sisältömme odottavat sinua!

| Päivitetty