Itella markkinoi sähköistä palveluaan ympäristöseikoin

Itellan NetPosti-palvelu tavoittelee lisää käyttäjiä korostamalla palvelun ympäristöystävällisyyttä.

Itella kertoo, että NetPostin välittämien kirjeiden hiilidioksidijalanjälki on saatu kahdessa vuodessa kurottua 28 grammasta kolmeen grammaan. Nämäkin kolme grammaa NetPosti korvaa osallistumalla ilmastoprojekteihin.

Netposti toimii kuluttajalle maksuttomana sähköisenä postilaatikkona ja arkistointipalveluna, jonne käyttäjä voi ohjata eri lähettäjiltä saapuvaa postia; laskuja, tiliotteita, vakuutuspapereita, palkkalaskelmia, lomakkeita yms. Palvelusta pääsee verkkopankkeihin maksamaan laskunsa.

Kaikki säästetty aineisto säilyy sähköisessä arkistossa seitsemän vuoden ajan.

NetPostin käyttäjämäärä ohitti 300 000 rajapyykin helmikuussa ja tavoite on saavuttaa tänä vuonna puoli miljoonaa. Viime vuonna palvelussa välitettiin jo 5,3 miljoonaa kirjettä.

Kun paperikirjeen hiilijalanjälki on 50 grammaa, vähensivät NetPostin käyttäjät viime vuonna yhteensä 240 000 kiloa hiilidioksidipäästöjä, laskee Itellan ympäristöjohtaja Hanna Kaustia.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.