Joka viides suhtautuu mainontaan kielteisesti

Lähes kaksi kolmasosaa täysi-ikäisistä ilmoittaa suhteensa mainoksiin myönteiseksi.

Lähes kaksi kolmasosaa (64 prosenttia) suomalaisista 18 vuotta täyttäneistä suhtautuu mainontaan myönteisesti. Joka viides ilmoittaa suhteensa mainoksiin kielteiseksi ja joka kymmenes neutraaliksi. Tiedot perustuvat Mainonnan Neuvottelukunnan teettämään tutkimukseen.

Myönteisimmin mainontaan suhtautuvat 65 vuotta täyttäneet (77 prosenttia). Mainoskielteisyys korostuu hieman 18–24-vuotiaiden keskuudessa (27 prosenttia). Naiset suhtautuvat mainontaan hieman myönteisemmin (68 prosenttia) kuin miehet (61 prosenttia).

Tutkimuksen mukaan 69 prosenttia suomalaisista uskoo mainonnan lisäävän työpaikkoja mediassa ja tuotannossa kasvattamalla tuotteiden ja palveluiden kysyntää. Naiset arvioivat mainonnan merkitystä yhteiskunnalle ja itselle myönteisemmin kuin miehet.

IRO Research Oy:n tekemään tutkimukseen osallistui tuhat henkilöä joulukuussa. Tutkimuksen tilastollinen virhemarginaali on enimmillään 3,1 prosenttiyksikköä suuntaansa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Talous

Sitowise osti jyväskyläläisen IT-yritys Ficonic Solutionsin – ostajayhtiö palkkaa lisää henkilöstöä Jyväskylään

Ilkka-Yhtymä kohensi tulostaan – jäissä ollut ilmoitusmyynti elpyi hieman kesäkuussa

Keskisuomalaisen painoyhtiö Lehtisepät aloittaa yt-neuvottelut Jyväskylässä – vaarassa 20 henkilötyövuotta

Etätöihin siirtyneet suomalaiset päivittivät kodintekniikkaa ahkerasti koronakeväänä

Koronakevät runteli pahoin öljy-yhtiöitä ja autoteollisuutta – Shellin tappiot nousivat huhti-kesäkuussa 18,1 miljardiin dollariin

Teollisuuden uudet tilaukset kesäkuussa lähes 12 prosenttia viime vuotta jäljessä

Jyväskylästä lähtöisin oleva sometoimisto Siliä Oy myytiin helsinkiläiselle MySomelle – ollut mukana Tubeconin järjestämisessä

Koronavirus romahdutti saudien öljy-yhtiön tuloista yli 70 prosenttia – silti miljardien voitot vuoden toiselle neljänneksellä

Kiinan maskinvalmistajat eivät enää paina töitä päivin öin – osa uusista toimijoista on jo jättänyt alan

Kenkäkaupan konkari Jarmo Toivonen halusi tuoda iloa koronavuoden keskelle – kaupungin vanhin yhdistys Jyväskylän Kauppalaisseura on ehtinyt jo 145-vuotiaaksi

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.