K-ryhmän uusi palvelu kertoo asiakkaille ostosten kotimaisuustason

K-ryhmä tuo asiakkailleen palvelun, joka kertoo ostosten kotimaisuustason.

Uusi K-Ostokset-palvelu näyttää asiakkaille heidän K-ruokakaupoista tekemänsä ostokset kokonaisuudessaan ja auttaa ymmärtämään ostosten vaikutuksia. Ensimmäisessä vaiheessa palvelu kertoo asiakkaan ostosten kotimaisuustason ja auttaa lisäämään kotimaisten tuotteiden määrää ostoskorissa. Tulevaisuudessa palvelussa tarjotaan asiakkaille myös esimerkiksi vastuullisuuteen ja hyvinvointiin liittyviä mittareita.

K-Ostokset näyttää kaikki asiakkaan ruoka- ja päivittäistavaraostokset, jotka on rekisteröity Plussa-kortille. Lisäksi palvelu kertoo, kuinka paljon asiakkaan ostoskorissa on kotimaisia tuotteita verrattuna muihin samankaltaisiin asiakkaisiin. K-Ostokset huomioi päivittäistavaroista arjen kodintarvikkeet, kuten wc-paperit, hygieniatuotteet ja siivoukseen liittyvät tuotteet.

Henkilökohtaisten ostosten kotimaisuustason kehitystä voi seurata. Palvelu myös laskee asiakkaalle realistisen tavoitteen ostosten kotimaisuustason nostamiseen sekä suosittelee tekoälyn avulla ostoskoriin sopivia tuotteita.

– Toivomme, että palvelu innostaa asiakkaitamme valitsemaan yhä enemmän suomalaisia tuotteita, K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli kertoo tiedotteessa.

K-ryhmän asiakastiedosta ja analytiikasta vastaavan johtajan Minna Vakkilaisen mukaan asiakkaat haluavat käyttöönsä datapohjaisia palveluita, joissa hyödynnetään asiakastietoa.

– Asiakkaamme haluavat ymmärtää paremmin ostostensa vaikutuksia. Kotimaisuustaso on yksi näkökulma tähän.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .