Keski-Suomen Osuuspankki uudistaa toimintaansa ja aloittaa yt-neuvottelut – ei irtisanomisia

OP Keski-Suomi uudistaa toimintaansa ja aloittaa yhteistoimintaneuvottelut syyskuussa. Yt-neuvottelujen taustalla on pankin mukaan luottojen asiakirjahallinnon ja verkkoviestien käsittelyn mahdollinen hankkiminen keskusyhteisöltä, mikä vaikuttaa enintään 20 henkilön tehtävänkuvaan ja sijoittumiseen.

Yt-neuvottelut koskevat siten enintään 20 henkilöä, joille tarjotaan pankin mukaan korvaavaa asiakaskohtaamistyötä pankin muista yksiköistä. Neuvotteluiden tavoitteena eivät ole irtisanomiset. Muutoksilla varaudutaan myös tuleviin eläköitymisiin.

Tehtävät uudistukset ovat osa pankin strategista kehittämisohjelmaa. OP Keski-Suomen johtoryhmä organisoituu uudelleen, asiointiprosesseja sujuvoitetaan ja henkilöstön, hallinnon ja asiakkaiden digitaalisia valmiuksia kehitetään. Automatisoituvat prosessit edellyttävät pankin mukaan esimerkiksi sitä, että osa nykyisistä taustatehtävistä suunnitellaan hankittavaksi jatkossa OP:n keskusyhteisöltä.

– Toimintomme digitalisoituvat vauhdilla ja prosessiemme on seurattava perässä. Keskitetty asiakirjahallinto nopeuttaa prosessia: asiakas saa päätöksen rahoituksesta ja asuntokauppansa valmiiksi aikaisempaa nopeammin, kuvailee OP Keski-Suomen varatoimitusjohtaja, marraskuussa toimitusjohtajana aloittava Pasi Sorri.

Sorrin mukaan uudistusten lähtökohdat löytyvät pankin perustehtävästä.

– Perustehtävämme mukaan olemme sitoutuneet kehittämään vakavaraisuutta ja tehokkuutta luodaksemme omistaja-asiakkaillemme ja toimintaympäristöllemme taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Tähän kuuluu vahvasti asiakaskokemuksen jatkuva kehittäminen digitalisaation mahdollisuuksia hyödyntäen, hän toteaa pankin tiedotteessa.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen verkko joka päivä 15 eur. / 3 kk kestotilauksena

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .