Kysely: Ikä vaikuttaa verkon käyttöön autokaupassa

Nuoremmat haluavat hankkia auton netin kautta

Ikä vaikuttaa internetin käyttöön auton hankinnassa, ilmenee Danske Bankin rahoitusyhtiön Danske Financen teettämästä kyselytutkimuksesta.

Alle 46-vuotiasta yli 40 prosenttia on tutkimuksen mukaan valmiita hankkimaan rahoituksen verkossa. Yli 46-vuotiaista vastaava luku on alle 20 prosenttia. Auton maksaisi verkossa lähes puolet alle 46-vuotiaista. Yli 46-vuotiastakin noin kolmannes on valmis maksamaan auton netin kautta.

– Auton hankinnan digitaaliset palvelut houkuttelevat kaikista eniten alle 46-vuotiaita. Autokaupan toimijoiden onkin syytä hankkia valmiudet digitalisoitumiseen, koska nuoremmat autonostajat haluavat jo nyt kaupoille verkkoon, sanoo Altti Kuuri Danske Financesta.

Verkkoon mennään kuitenkin ensisijaisesti hakemaan tietoa. Jopa 84 prosenttia kaikista vastaajista aloittaa autonhankintansa etsimällä tietoja ja vertailemalla netissä erilaisia vaihtoehtoja. Autokaupat voisi lyödä lukkoon verkossa 14 prosenttia.

– Askel digitaalisesta tiedonhausta itse kaupan solmimiseen on niin pieni, että jatkossa kasvava osa autokaupasta hoitunee alusta loppuun verkossa. Myös autokauppaan liittyvän rahoituksen hoitaminen itsenäisesti verkossa on yhä tärkeämpää suomalaisille, Kuuri arvioi.

 

Myyjät puhuttelevat ensi sijassa miehiä

 

Kyselyn mukaan naiset kokevat edelleen, että myyjät kohtelevat heitä eri tavalla kuin miehiä. Naisten mukaan myyjät puhuttavat ensi sijassa mukana olevia miehiä.

– Naiset ovat erityisen kiinnostava kohderyhmä toisaalta asiakaskokemuksen parantamisen osalta, mutta erityisesti juuri digitaalisen autokaupan kehittämisessä, Kuuri kertoo.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Talous

Cibes Hissit ostaa muuramelaisen RH Tekniikka Oy:n – erikoistunut rakentamaan hissejä hissittömiin taloihin

Nokian renkaiden liikevoitto romahti reilusti tappiolliseksi – liikevaihtokin supistui yli kolmanneksella

Kuluttajille tarkoitetut kasvomaskit käyvät kaupaksi kuin vessapaperi keväällä – useissa Prismoissa ja Citymarketeissa tarjolla vain tyhjiä hyllyjä

Jyväskylä putosi Suomen Vuokranantajien kaupunkivertailussa – Kuopio houkuttaa asuntosijoittajia eniten

Mediat: Presidentti Trump haluaisi osan Tiktokin kauppahinnasta valtiolle vastineeksi kaupan hyväksymisestä

Hankasalmen K-Marketin uudeksi kauppiaaksi Suomen Elvis-fanien puheenjohtaja Marko Humia – haluaa kauppansa hyllyille lähituottajien tuotteita

Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa

Kymmeniä miljoonia maksanut koetehdas on odottanut käynnistystä jo puoli vuotta Äänekoskella – testiajot jäivät kesken koronan iskettyä

Suomen Vuokranantajat ennustaa vuokrien jatkavan hiipivää nousuaan – koronakriisin hidastamaa arvonnousua kurotaan nopeimmin kiinni kasvukeskuksissa

Uutissuomalainen: Vain kolme pankkia myöntää edelleen maksuttomia lyhennysvapaita henkilöasiakkailleen

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.