Lastenlehtiuutuus on usein vain lyhytaikainen menestys

Lastenlehtimarkkinoille ilmestyy yhä enemmän lehtiä, jotka ovat osa suurempaa tuoteperhettä. Lehtiuutuuksien osalta tiedossa on usein jo alusta alkaen se, että alun suosion jälkeen edessä on kuihtuminen ja jopa lehden lopetus. Lehti loppuu, kun trendi vaihtuu.

Lastenlehtiä syntyy esimerkiksi menestyselokuvien jatkoksi. Samat mediat, jotka kilpailevat lukemisen kanssa vapaa-ajasta, osaltaan siis tuottavat aiheita lehdille.

Uutuuslehti on usein vain yksi tuote kokonaisesta tuotesarjasta. Lapselle löytyy samaa sarjaa olevia vaatteita, ja lehden lisäksi hahmojen seikkailuja voi seurata vaikka televisiosta. Esimerkkejä tällaisista nykyään suosituista lehdistä ovat Hello Kitty ja Autot-sarjakuvalehti.

Kaikki vanhat sankarit eivät lehtihyllystä kuitenkaan ole hävinneet. Vanhoja tuttuja hahmoja ovat muun muassa Aku Ankka ja Tex Willer.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.