Lastenruokaa nyt isommillekin lapsille

Lastenruokien valmistajat laajentavat valikoimiaan isoille lapsille sopiviksi. Lastenruokien suurin kuluttajaryhmä ovat perinteisesti olleet alle vuoden ikäiset ikäiset lapset, mutta nyt lastenruokien valmistajat hakevat myyntiin potkua yli puolitoistavuotiaista.

Esimerkiksi Nestlén tänä vuonna markkinoille tuoma yli 15 kuukauden ikäisille lapsille tarkoitettu purkkiruoka on kasvattanut Piltin myyntiä alkuvuonna noin 16 prosenttia. Myös Semper on vastikään tuonut markkinoille isoille, yli 1,5-vuotiaille tarkoitetun sarjansa.

Valmiiden lastenruokien kulutus on Suomessa jo pitkään ollut maailman huipputasoa. Viime vuonna lastenruokaa myytiin Suomessa kaikkiaan yli 61 miljoonalla eurolla.

» Lue lisää sunnuntain Keskisuomalaisesta

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.